Гејминг као алат за друштвене промене – Самит у УН повезује иновације и хуманитарну акцију
Гејминг има потенцијал да допре до милиона људи широм света, ангажујући их на иновативан начин и подстичући их да буду део решења. У Уједињеним нацијама је крајем октобра одржан догађај под називом "Игре за промене и циљеви одрживог развоја" (Games for Change and SDG Summit), који је окупио водеће стручњаке из области гејминга, хуманитарног рада, технологије и образовања. Циљ самита био је да истакне потенцијал игара и иновативних технологија у решавању глобалних изазова попут глади, сиромаштва и менталног здравља. Међу учесницима су били и представници из Србије.
Један од главних учесника на догађају био је Светски програм хране (World Food Program - WFP), највећа хуманитарна организација на свету у оквиру Уједињених нација, задужена за сузбијање глади путем испоруке помоћи, техничке подршке и иновативних решења у кризним подручјима.
Радну групу на догађају предводио је Дарко Петровић, стручњак с богатим искуством у хуманитарним мисијама широм света.
„Овај самит био је сјајно место за окупљање људи из индустрије видео игара и хуманитарних организација. Квалитетне презентације, панели и разговори пружили су нам идеалну прилику да проширимо знање, развијемо идеје и остваримо партнерства која би нам помогла у борби против глади и стварању додатне вредности за друштво и околину“, рекао је Петровић.
Очигледан пример како игрице могу да помогну је прикупљања финансијских средстава за акутне хуманитарне потребе, на пример за људе који су погођени природним непогодама, конфликтом, или тешким болестима, попут рака.
Петровић је истакао и потенцијал кампања попут Green Game Jam, као и едукативне игре које се користе за обуку хуманитарних радника кроз симулације и интерактивне тренинге.
Међу учесницима самита била је и уредница из Образовно-научног програма РТС-а Марија Тошић.
„Била је част бити учесник на овако важном догађају. Панели о менталном здрављу, правима деце и радна група 'Нула глади' инспирисали су ме за будуће пројекте, као и за коришћење гејминга за додатно ангажовање публике, посебно деце и младих. Радује ме да се шире алати и медији кроз које могу да се причају важне приче“, рекла је Марија Тошић.
Гејминг – алат са ограничењима, али и огромним потенцијалом и утицајем
Представници УН-а подсетили су да иако видео игре неће решити велика питања попут климатских промена, оне могу подстаћи подизање свести о последицама, променити понашање и помоћи у учењу нових вештина.
Петровић је нагласио да гејминг има велики педагошки потенцијал, али и да треба бити свестан ризика, попут прекомерне употребе, лошег садржаја и безбедности у заједницама играча.
„Успех лежи у страсти за решавањем проблема, досезању шире публике и стварању одрживих модела. Србија има потенцијал да споји свој сензибилитет за хуманитарне теме и иновативни дух гејминг заједнице како би развила аутентичне и квалитетне садржаје,“ рекао је Петровић.
Порука самита је да игре нису само забава – оне могу бити алат за образовање, емпатију и акцију. Овај догађај представља кључни корак у повезивању гејминг индустрије са друштвено одговорним циљевима, отварајући врата ка новим идејама и решењима.
Коментари