ПKС угостила чешке стручњаке за ВИ технологије у контакт центрима
Према најновијим истраживањима, која су недавно представљена у Лондону, највећи изазови тичу се примене вештачке интелигенције и њеног утицај на радну снагу, смену генерација, измене законских регулатива, недостатак вештине кадрова, макро и економских промена, одрживост и еколошке факторе.
У Привредној комори Србије, на предавању о употреби ВИ технологија и будућности пословања, говорили cy Филип Мрдак из Центра за дигиталну трансформацију, Мицхал Роушар, челник Дактела глобал тима, Душан Илић директор канцеларије Дактела Адриа и оснивач компаније, Давид Хајек.
Kако би олакшали компанијама у Србији имплементацију вештачке интелигенције, Центар за дигиталну трансформацију, у сарадњи са Министарством привреде Републике Србије, упутио је јавни позив компанијама да аплицирају за „Програм подршке дигиталној трансформацији из области вештачке интелигенције за микро, мала и средња предузећа 2023“.
Програм подразумева и асистенцију сертификованих консултаната за ВИ унапређење пословања, увођењем савремених, дигиталних алата.
„Право учешћа имају све компаније које запошљавају између 5 и 249 људи, а испуњавају и остале услове детаљно објашњене са сајту ЦДТ-а. Учесници у консултантском програму добијају бесповратну субвенцију ЦДТ-а, у висини до 12.000 евра којом се изједначава износ који је сама компанија спремна да инвестира у дигиталну трансформацију“, каже Филип Мрдак из Центра за дигиталну трансформацију.
Kомпаније у нашој земљи, али и оне широм света, теже ка беспрекорној интеграцији свих доступних канала комуникације. Посебно истичу потребу за целовитом комуникацијом путем различитих платформи, познатом као omnichannel communication.
Kлијенти, с друге стране, захтевају брзу и ефикасну комуникацију са компанијама. Желе и да им компаније буду доступне на свим каналима 24 сата дневно, седам дана у недељи.
Нико не жели да чека на јављање опреатера дуже од минут, 2 или да накнадно бира опције од 1 до 9 - које му говорни апарат сугерише.
„Људима више одговара комуникација са чет ботовима, јер за максимално два минута добијете све информације, док са друге стране комуникација мејлом може да потраје и до два дана“, каже Роушар.
Имплементација Дактела система, у фирмама које имају 50 запослених, аутоматски смањује потребу за осам кадрова у кол центрима.
„То не значи да ће ти људи остати без посла. Напротив. Они могу да пређу на директну продају, на пример, јер ће им систем омогућити аутоматизоване, све неопходне податке. Имплементација само убрзава цео процес и усмерава људске ресусре на комплексније задатке“, закључује Илић.
„Недавно сам доживео мању саобраћајну несрећу. Била је недеља, око 22 часа и морао сам исту да пријавим осигуравајућој кући. Позвао сам број кол цента који сам пронашао на њиховом сајту. Чет бот ме је водио кроз пријаву: издиктирао сам податке, број уговора и све је трајало јако кратко. Већ у понедељак ми је стигла потрвда да је мој захтев прихваћен“, каже Хајек.
Коментари