Апликацијама до оптимизације пословања

Паметни телефони су много обликовали начин на који живимо. Kада путујемо, више не морамо да се заустављамо са стране, ширимо гломазне карте и питамо локалце. Апликација на телефону даје нам инструкције куда да идемо, које правце да избегавамо и шта би требало да посетимо.

На овом, једноставном примеру, када га посматрамо кроз призму Лин филозофије, видимо како нам једна апликација оптимизује наш процес (у овом случају пут) и елиминише активности које нам на том путу не доносе вредност (заустављање и питање за правац).

У пословном окружењу, где може постојати на хиљаде процеса, коришћењем апликација можемо да елиминишемо непотребне радње и да брже долазимо до неопходних података. Преношење информација постаје једноставно.

Чак и тамо где нема званично успостављеног каналисања информација, запослени се интерно организују, користећи апликације за слање порука, што је сигнал о неопходности коришћења апликација у служби оптимизације пословања.

А поменуте апликације за комуникацију су само обрис онога што се може и треба користити у једном пословном систему.

Систем прикупљања података у једној производњи може се организовати на начин да у реалном времену могу да се прате параметри производње, количина направљене или испоручене робе, позиција наших транспортних возила, наруџбине и др.

И то све видљиво на једној „паметној плочици“ коју држимо у џепу. Тако можемо и ми брже да реагујемо на сваку промену у систему и да донесемо одговарајућу одлуку. Служба одржавања може да добија нотификације са машине у случају кварова, неретко и дијагностику како би се квар брже отклонио.

Анализом тих кварова  можемо да закључимо како да их елиминишемо у будућности. Анализом залиха у реалном времену служба планирања може да прилагођава своју набавку.

Толика количина података и одлука у вези са њима може да засмета, па тако постоје и апликације које могу да нам их филтрирају и организују за нас – практично дигитални асистент.

Упоредимо то са тромошћу система ручног вођења података, штампаних налога за производњу, отпремница, евиденција кварова и силних регистратора потребних за чување тих инфромација, као и напора да се из тих регистратора извуче потребан податак. У скоријој будућности питаћемо се како смо уопште функционисали тако мануелно.

„Да би свака апликација функционисала на начин омогућавања бенефита, морамо је томе и научити, односно омогућити прикупљање правих података“, кажу стручњаци из Текор консалтинга, који су посвећени оптимизацији процеса, као и важности одабира правих инпута и фокусирању на унапређења која се могу извести преко њих.

 Један од изазова, поред усмеравања људи ка Лин размишљању, је и учење апликација о поступању на Лин начин, до оног момента када ће апликације усвојити Лин начин рада и самостално се усмеравати на унапређења.

четвртак, 26. децембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње