Апликацијама до оптимизације пословања
Паметни телефони су много обликовали начин на који живимо. Kада путујемо, више не морамо да се заустављамо са стране, ширимо гломазне карте и питамо локалце. Апликација на телефону даје нам инструкције куда да идемо, које правце да избегавамо и шта би требало да посетимо.
На овом, једноставном примеру, када га посматрамо кроз призму Лин филозофије, видимо како нам једна апликација оптимизује наш процес (у овом случају пут) и елиминише активности које нам на том путу не доносе вредност (заустављање и питање за правац).
У пословном окружењу, где може постојати на хиљаде процеса, коришћењем апликација можемо да елиминишемо непотребне радње и да брже долазимо до неопходних података. Преношење информација постаје једноставно.
Чак и тамо где нема званично успостављеног каналисања информација, запослени се интерно организују, користећи апликације за слање порука, што је сигнал о неопходности коришћења апликација у служби оптимизације пословања.
А поменуте апликације за комуникацију су само обрис онога што се може и треба користити у једном пословном систему.
Систем прикупљања података у једној производњи може се организовати на начин да у реалном времену могу да се прате параметри производње, количина направљене или испоручене робе, позиција наших транспортних возила, наруџбине и др.
И то све видљиво на једној „паметној плочици“ коју држимо у џепу. Тако можемо и ми брже да реагујемо на сваку промену у систему и да донесемо одговарајућу одлуку. Служба одржавања може да добија нотификације са машине у случају кварова, неретко и дијагностику како би се квар брже отклонио.
Анализом тих кварова можемо да закључимо како да их елиминишемо у будућности. Анализом залиха у реалном времену служба планирања може да прилагођава своју набавку.
Толика количина података и одлука у вези са њима може да засмета, па тако постоје и апликације које могу да нам их филтрирају и организују за нас – практично дигитални асистент.
Упоредимо то са тромошћу система ручног вођења података, штампаних налога за производњу, отпремница, евиденција кварова и силних регистратора потребних за чување тих инфромација, као и напора да се из тих регистратора извуче потребан податак. У скоријој будућности питаћемо се како смо уопште функционисали тако мануелно.
„Да би свака апликација функционисала на начин омогућавања бенефита, морамо је томе и научити, односно омогућити прикупљање правих података“, кажу стручњаци из Текор консалтинга, који су посвећени оптимизацији процеса, као и важности одабира правих инпута и фокусирању на унапређења која се могу извести преко њих.
Један од изазова, поред усмеравања људи ка Лин размишљању, је и учење апликација о поступању на Лин начин, до оног момента када ће апликације усвојити Лин начин рада и самостално се усмеравати на унапређења.
Коментари