Одапета и седма „Друмска стрела“
Црвени тепих и стубови од балона на улазу у амфитеатар Машинског факултета у Београду наговештавали су да се дешава нешто несвакидашње. Студенти, професори, представници Универзитета и Ректората, родитељи и покоје знатижељно дете тражили су слободно место и што бољи поглед на мистериозно осветљену бину. Сви су знали да ту, на округлом црвеном постољу, испод плавог плашта чека да буде откривен најновији болид ‒ тркачко возило које је 48 студената са осам факултета девет месеци даноноћно пројектовало, конструисало и састављало за престижно међународно такмичење „Формула студент”.
Проф. Митровић је подсетио на то да су „Друмску стрелу" основали студенти Машинског факултета и Факултета организационих наука у новембру 2010. године и да од тада тај тим расте и бележи бројне успехе на такмичењу „Формула студент". Декан је рекао да је неизбрисив печат на цео пројекат утиснуо проф. Александар Вег, ментор тима, који више није међу нама.
Државни секретар у Министарству просвете, науке и технолошког развоја Владимир Поповић није заборавио да са задовољством помене своје искуство као ментора у раду са студентима „Друмске стреле" на самом почетку, када је пројекат био у идејној фази. Поповић је истакао да је велика предност пројекта то што у њему учествују не само студенти Машинског факултета, како је било раније, већ и студенти других факултета. „У име Министарства захваљујем вам што овај пројекат постоји и ми ћемо свакако наставити да га подржавамо", истакао је Поповић.
„Изузетно сам поносан што ови млади људи на најбољи могући начин представљају Београд и што се већ седму годину успешно такмиче са својим колегама. Њихов рад је искључиво резултат ентузијазма студената и њихових професора. Наше је да препознамо њихов труд и резултате и да им дамо могућност да наставе да развијају своју креативност и да своје знање преточе у праксу", истакао је на свечаности Никола Никодијевић, председник Скупштине града Београда.
Перформансе овогодишњег возила студентског тима „TENFORE Друмска стрела" карактеришу напреднија техничка решења у поређењу са ранијим: потпуно нов аеро-пакет, оптимизована конструкција шасије, модернији концепт ослањања, као и бројне иновације на пољу електронике и сензорике (то су само нека од побољшања). Ново возило је досад најмодернији прототип тркачког аутомобила по угледу на Формулу 1, до 100 километара на час стиже за највише четири секунде.
Када смо упитали вођу тима Миљану Стојановић, иначе студенткињу мастер студија Технолошко-металуршког факултета, шта је овогодишњи адут наше формуле, одговорила је: „Више то иде секвенцијално. Пратимо оно што је урађено претходне године. Исправљамо грешке и трудимо се да унапредимо оно што су колеге добро урадиле. Не могу да кажем шта ће ове године бити главна ствар. Свака сезона је за себе али је труд сваке године све већи. Међутим, поред свег труда, највећи проблем био је недостатак финансијске подршке, који смо превазишли захваљујући компанији TENFORE. Подршка те компаније помогла нам је не само ове године већ ће њихов допринос бити посебно важан у следећој фази развоја формуле на електрични погон".
За Интернет портал РТС-а Стојановићева је открила да је у току селекција возача, који морају бити студенти (не смеју бити професионални возачи): „Видећемо ко је довољно одговоран и довољно упознат са возилом како би на самој стази евентуални квар брзо и ефикасно отклонио".
На крају је истакла да је ова свечаност за њу била много емотивнија и значајнија него када је дипломирала: „Оволики труд, напор, жеља, воља и ентузијазам који неко пружи у тиму не може се мерити ни са једном годином на факултету. Ово је јединствено животно искуство. Овај тим школује добре људе и добре стручњаке."
И као што су сви могли да виде и осете, одапета „TENFORE Друмска стрела" 2018. погодила је право у мету, без обзира на резултате светског такмичења које почиње у јулу у Италији и Чешкој.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар