Одрживи развој у трећем миленијуму
Управљање људским ресурсима резултат је убрзаних промена у свету. Људи, њихове могућности, развој и мотивација постају одлучујући фактори конкурентности и одрживог развоја, о чему се говорило на научном скупу у Привредној комори Београда.
Догађај организује научно-стручно друштво за заштиту животне средине „Екологика" у сарадњи са Привредном комором Београда.
Програм Научног скупа обухватио је многе тематске целине и целокупну проблематику одрживог развоја у многим областима науке и производним секторима у складу са Миленијумским циљевима развоја.
Документ представља детаљан план са којим су се сагласиле све земље света, као и водеће развојне и образовне институције.
На Скупу се говорило о следећим тематским областима: парадигма одрживог развоја, стратегија и принципи одрживог развоја, активизација рада у оквиру Глобалног партнерства за одрживи развој, јачање улоге финансијских институција у заштити животне средине, обезбеђивање јефтиних, поузданих и савремених извора енергије за све, стварање одрживе инфраструктуре уз примену еколошких технологија.
У приказу Миленијумских циљева председница Научног одбора Конференције проф. др Лариса Јовановић и доц. др Зоран Чајка указали су на важност аспеката попут: искорењивања сиромаштва и глади, приступа основном образовању, једнакости полова, борбе против маларије и ХИВ-а...
Проф. др Саша Виријевић Јовановић је представила концепт одрживог развоја из аспекта маркетинга и анализирала примере компанија које користе „зелени маркетинг" за развој конкурентности на тржишту. „Еколошка оријентација није трошак већ инвестиција која временом доводи до већих користи за компанију, потрошаче и окружење. Однос потрошача према зеленим производима разликује се у зависности од државе, нивоа образовања, занимања", истакла је том приликом.
Проф. др Горан Дашић из МБС-а указао је на значај примене интерног маркетинга за развој еколошке свести јер, како је рекао, „интерни маркетинг посматра запослене као интерне потрошаче".
После квалитета и цене, еколошка оријентација је трећи фактор који у Европској унији потрошаче опредељује у куповини.
Приредила Александра Стојановић
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар