Третмани рада за децу са сметњама у развоју ‒ кондуктивна едукација

Кондуктивна едукација је метод који омогућава образовање и рехабилитацију деци са сложеним моторичким и когнитивним сметњама у развоју.

Метод је смислио мађарски лекар Андраш Пете (1893‒1967), који је живео и радио у Бечу и Будимпешти, где је 1952. године oсновао Национални институт за терапију моторичких сметњи у развоју и Фондацију за кондуктивну едукацију.

Метод је посебно прикладан за децу са церебралном парализом која у више од 65% случајева имају интелектуалне и друге сметње у развоју. Стручњак који примењује кондуктивну едукацију је кондуктивни педагог, а за то звање је потребна обука у трајању од четири године.

Андраш Пете, као и сваки кондуктивни педагог, церебралну парализу није посматрао као медицински проблем, већ као проблем учења. Због оштећења централног нервног система деца имају проблем са учењем и адаптацијом.

Принципи рада

Принципи кондуктивне едукације подразумевају следеће активноти: уче се вештине; кондуктивни педагог води рачуна да атмосфера буде као када се деца играју уз песму и ритам; обраћа се пажња на све области развоја и свакодневног живота.

Програм траје читав дан ако је дете у институту или пола дана ако долази на терапију и у школу; деца уче вештине које се током типичног развоја у породици стичу (ходање, лична хигијена, игре, рад, хоби итд.). Почиње се са лаким захтевима и напредује према сложенијим; активности се пажљиво планирају за сваки дан, имају структуру и време за реализацију. Поред учења предмета за школу укључене су и музичке стимулације, стимулације покретом, функционални говор, развој говора итд.

Свака активност у раду са децом треба да испуњава следеће задатке:
интеракцију детета са терапеутом и вршњацима; визуелна и аудитивна опажања; перцепцију; подстицај памћења, пажње, вољних и афективних радњи, као и мишљења.
Важно је омогућити рад на остваривању координације покрета; покрета и опажања; покрета и мишљења, уз подстицај спацио-темпоралне оријентације (у времену и простору), развој ритма и темпа у покрету и говору. Такође, подстиче се рад на стицању самопоуздања и самосталности.

Метод укључује посебан намештај (столови,столице итд.), дидактички материјал (свеске, тастатуре итд.).
Метод се данас примењује у оквиру основних школа, посебних установа за рехабилитацију, школа за образовање ученика са сметњама у развоју у великом броју земаља.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
23° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи