Није ни крочио на Месец, али је постао симбол по „месечевом ходу“
Пре 40 година, Мајкл Џексон је у телевизијском студију подигао публику на ноге када се „ходао по Месецу” (moonwalk) у песми „Били Џин”. Мало је познато да је покрет пре тога увежбавао чак три године. Иако га није измислио, славни музичар је овај плесни корак довео до перфекције. „Месечев ход“ је синоним за Мајкла Џексона и један од симбола поп културе осамдесетих.
Мунвок или бекслајд, попинг, диско или брејкденс, свакако Мајкл Џексон је корак претворио у сопствени уметнички печат. Суштина није у физичкој пренаглашености, већ о опсесивној контроли покрета, па је код Мајкла то изгледало крајње лако.
„Тајна тог покрета је у праху, у месечевом праху, у илузији да човек стоји у месту, а заправо се креће, као да иде напред, а заправо се креће уназад. На енглеском се буквално преводи као 'клизећи корак уназад'. Данас се избегава у кореографијама, само у прилици када треба подсетити на лик и дело Мајкла Џексона. Што се мене тиче, користио сам га више пута, али то није мој фах плесања“, рекао је Иван Милеуснић, наш вишеструко награђивни плесач и кореограф.
Милеуснић сматра да се мунвок данас сматра Џексоновим кораком. С друге стране, мунвок су на сцени плесали многи, чак и Чарли Чаплин, кажу и Дејвид Боуви, Џефри Денијелс, Џејмс Браун. Користили су га у филмовима, рекламама. Није му одолео ниједан жанр, осим класичног балета и високе уметности.
„Ми имамо своје законе, дисциплину, нема места за импровизацију, можемо да унапредимо технику. Можда ће неко да искористи тај покрет у режијама и шоуима, али неће бити градиво у балету, јер је измишљен седамдесетих, а балет је отишао напред“, рекао је Константин Костјуков, балетски уметник и кореограф.
Костјуков сматра да је Џексонова заслуга за препознатљивост корака немерљива.
Немерљив је и утицај корака на поп културу, као и на друштво свих генерација, националности, родне и етничке припадности.
Коментари