Читај ми!

Филмска музика – некад зачин, а некад душа филма

Музика и филм. Могу једно без другог, али усклађени појачавају доживљај: напетости, туге, радости... Иако направљене наменски за филм, неретко, те мелодије прерасту причу, постану популарне и асоцирају на ликове и сцене из филма или серије.

Слике без нота су само слике. Уз музику носе емоцију, појачавају заплет – толико да неретко музика остаје дуже у сећању од саме приче филма или серије.

„Филм Ни на небу ни на земљи Мише Радивојевића, што је мени била велика част да сарађујем са Мишом, ми је био први филм и ту сам имао Другове, Ни на небу ни на земљи и пар добрих инструментала и та музика је остала. А онда се људи подсете кад чују музику подсете се и сцена из филма“, каже Момчило Бајагић Бајага.

Неколико тактова је довољно да нам врате и сцене из светских класика попут Кума, Малене, Господара прстенова или домаћих Скупљача перја, Зоне Замфирове, Монтевидеа. Музика може да буде боља од самог филма, кажу познаваоци, а њени ствараоци да је то задатак коме се радо одазивају.

„Једна предност је ту што прочитате наравно сценарио, па вам сценарио да неке смернице по питању текста. Углавном песме направим пре филма, а онда када се монтира правим баш филмску музику која одговара том амбијенту и тим осећањима која видите из слике“, каже Бајага.

Некада је довољно да оригинални звук остави печат на крају филма, који по навици остаје у сећању. Посебно у жанровима где уз напети и неизвесни завршетак, треба дочарати како кажу „хепи енд“. То су урадили Мањифико и Констракта за нови филм Драгана Бјелогрлића Чувари формуле.

„Пошто је смештен у 70-им годинама, био сам на трагу неке хипијаде југословенске, неког звука попут групе 'Тајма' или тако нешто. Нисам тачно знао шта би са вокалима и онда је предложио Бјела да ли би сарађивао са Констрактом, што ми је била супер идеја. Констракта је пристала, имала је неугодан задатак па је морала практично преко ноћи да састави шта мисли и отпева демо вокал и сви смо били задовољни“, каже Мањифико.

Један од најпознатијих композитора филмске музике Енио Мориконе својим умећем прославио је филмове попут Добар, лош, зао, Било једном у Америци, популарне „шпагети вестерне“. Спори и брзи кадрови. Драматични и мирни крајеви. Тон који стварају симфонијски оркестри, групе или појединци формирају утисак који стварамо гледајући их.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 23. новембар 2024.
3° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње