Читај ми!

„Content to Consumer“ панел дискусија „Продуценти – за кога стварамо“

Другог дана конференције „Content to Consumer“, говорило се о програмским жељама публике, новим пословним моделима и односима продуцената са финансијерима, емитерима и дистрибутерима садржаја.

Панел под називом „Продуценти – за кога стварамо“ – био је прилика да се чује више речи о актуелним трендовима у продукцији садржаја. Посебан акценат је стављен на играни серијски програм, чија је производња у експанзији.

„Сви корисници желе јак, брз, добар приступ садржају – разноврстан садржај и рецепцију у покрету, наравно уз императив интернет конекције. Када им то пружимо, онда ће они одлучити да ли ће гледати у термину када се емитује у бродкасту, у одложеном гледању, можда купити на некој платформи, али они ће имати избор онога што они желе“, сматра Александра Миловановић, ванредни професор ФДУ.

„Оно што је добро је да се код нас револуција дешава у два правца – један правац је телевизијски правац и прављење тих платформи, а са друге стране на целом простору бивше Југославије се појавила бисокопска мрежа. Мислим да сад живимо заиста у неком златном добу и мислим да ово што ми сви нудимо и прва степеница из чега можемо да одемо даље“, наводи Игор Стоименов, редитељ

Корак даље би била продукција играног серијског програма са партнерима из региона.

Последњих година све више се руше културне и говорне баријере и нестају границе, а императив је квалитетан и разноврстан садржај.

„Балкан је пун прича, и то фантастичних прича, и само је питање времена кад ће то неко да пробије на међународном нивоу... Чини ми се да је страшно битно да ми то институционализирамо – да са једне стране скупимо да национални сервиси буду, а са друге стране ми независни продуценти да пробамо да радимо пројекте заједно, тако да ти за пару коју дајеш за једну серију добијеш шест серија на регионалном нивоу“, предлаже Пеце Талески, продуцент из Македоније.

„Ми врло често имамо фроглип овде, каснимо па само дођемо у то како можемо да судјелујемо и врло брзо се организујемо... То врло брзо може да дође до свих седам осам највећих приказивача и не само приказивача, телекоми који су сада произвођачи – могу се удружити и заједно наступати. Ако свако има 150.000 по епизоди заједно ће имати милион и по еура по епизоди, и одмах ће квалитет да прати и бићемо релевантни на свим тржиштима“, тврди Армин Хаџић са Сарајево филм фестивала.

Учесници панела су сагласни да су улазак у пројекте са циљем да се само заради новац, као и недостатак ауторитета који ће критички и непристрасно гледати на садржај који се публици пласира – два проблема које је неопходно искоренити. Експанзија серијског програма увела је потребу и за новим стручним кадровима.

„Два кључна човека у свакој серији су креатор и шоуранер. То су једина два човека – креатор који све постави, и шоуранер који се поломи три године и то треба учити децу. То су две особе са највећим моралним интегритетом, а трећи је продуцент... Кључни моменат који је битан је да се изађе из своје сујете... Исто тако треба радити и на едукацији критике“, додао је Игор Стоименов.

Закључак панела је да је неопходно улагати у образовни кадар, бити отвореног ума у прихватању промена, али је указано и на неопходност повезивања са интернационалним тржиштем који ће трасирати пут и другим медијским садржајима.

понедељак, 07. октобар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи