Читај ми!

 Моћ прве импресије: како обликујемо одлуке у прве три секунде

У овој епизоди серијала о дигиталном предузетништву показујемо како визуелни утисак утиче на купчеву одлуку пре него што прочита иједну реч.

Да ли сте икада отворили неки сајт и затворили га после три секунде?

Ето, управо тих неколико секунди одлучују хоће ли купац остати или отићи.

То је моћ прве импресије.

Наш мозак реагује инстинктивно и емоционално пре него што укључи логику. Зато су боје, фонтови и брзина учитавања странице кључни у стварању утиска.

Пример: странице Apple-а су чисте, једноставне, са пуно празног простора и великим сликама - одмах шаљу поруку о префињености и квалитету. Насупрот томе, сајтови пуни боја, банера и поп-апова делују хаотично и непоуздано.

Боје имају своју психологију:  
Црвена - ствара осећај хитности („Add to Cart“).  
Плава - улива поверење (PayPal).  
Серифни фонтови делују формално, док sans-serif изгледају савремено и пријатељски.

Добар дизајн није луксуз, већ средство комуникације. Он успоставља однос са корисником пре него што он уопште почне да чита садржај.

Више о овој теми и другим примерима из праксе потражите на бесплатној платформи GoStudy.

четвртак, 20. новембар 2025.
7° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом