Још један поход на Титаник - авантуризам или бизнис
Двојица авантуриста, амерички милијардер луксузних некретнина и истраживач дубоког мора, планирају да путују подморницом како би истражили Титаник. Авантуризам или спасавање приватне индустрије подводних пловила после имплозије подморинице "Оушн гејта" 2023, у којој је страдало петоро људи?
Бизнисмен из Охаја Лари Конор и Патрик Лејхи, суоснивач компаније „Тритон сабмаринс“, кажу да желе да спусте подморницу до дубине од око 3.800 метара да би видели олупину брода у северном Атлантском океану.
Приватна индустрија подводних пловила уздрмана је пошто је пет људи погинуло када је прошле године експлодирао брод који је изградио „Оушн гејт“ на путу до Титаника.
Портпарол компаније Ларија Конора рекао је да ће се на планирано путовање кренути тек када надлежне поморске организације у потпуности сертификују њихову подморницу.
За сада не постоји временски оквир за планирану експедицију.
Конор и Лејхи ће користити подморницу названу Тритон 4000/2 Abissal Ekplorer – „4000“, што се односи на дубину у метрима до које пловило може безбедно да зарони.
Подморница Титан коју је изградио „Оушн гејт“ била је направљена од карбонских влакана и сертификована само до дубине од 1.300 метара, далеко мање од дубине океанског дна где је лежала олупина Титаника.
У јуну 2023. брод је експлодирао на путу до олупине Титаника. Извршни директор „Оушн гејта“, Стоктон Раш (61) погинуо је у пловилу заједно са још четири путника: британско-пакистанским бизнисменом Шахзадом Давудом (48) и његовим сином Сулејманом (19), британским бизнисменом Хамишом Хардингом (58) и Пол-Анри Наргеолеом (77), бившим француским морнаричким рониоцем.
Господин Раш је био познат по томе што је био немаран по питању безбедност и игнорисао је неколико упозорења саветника о потенцијалним проблемима са Титаном. Истраге америчких и канадских власти су у току.
Конор је за Вол стрит џурнал, који је први известио о најављеној експедицији Тритон, рекао: „Желим да покажем људима широм света да, иако је океан изузетно моћан, може бити диван и пријатан и заиста променити живот ако се њиме бавите ' на прави начин'.“
Приватна индустрија подводних пловила је после катастрофе Титана потпуно страдала, а Конор и његов сарадник се надају да ће њихово успешно путовање поново повратити интересовања предузетника.
„Оушн гејт“ је обуставио рад, а друге фирме су пријавиле да су им отказане бројне поруџбине и пад интересовања после имплозије Титана. „Ова трагедија је имала језив ефекат на интересовање људи за ова пловила“, изјавио је Лејхи.
Патрик Лејхи је суоснивач „Тритон сабмаринса“ од 2008. године, а Конор је шеф „Конор групе“, инвестиционе компаније за некретнине са седиштем у близини Дејтона, Охајо.
Године 2021, дуо се заједно подморницом спустио до Челенџер дипа и Сирена дипа у Маријанском рову – најдубљој тачки на Земљином морском дну.
Коментари