Читај ми!

Природни дар за математику има свако дете, проблем је до предавача

Математика није баук. То тврди професор Владимир Стојановић који је саставио стотине хиљада задатака за најмлађе. Како настају математичке мозгалице и зашто ова наука деци тешко пада?

Шездесет година се бави математиком, а за то време професор Владимир Стојановић написао је чак 108 уџбеника који су задавали бриге генерацијама ђака.

„Почео сам да пишем још као млад професор математике у Економској школи у Лозници. А мотив је био, деца нису имала одакле да уче јер није било уџбеника. Програм је предвиђао шта да се ради али књига није било“, каже Стојановић, оснивач јуниорске Балканске олимпијаде.

И тако је још 1967. године настао његов први уџбеник из геометрије. Низале су се књиге, а њему инспирације не недостаје.

„Ја сам иначе у кругу математичара познат као човек који истреса овако задатке. Кажите само који задатак вам треба и ја вам одмах направим. Реците само коју тежину хоћете, хоћете ли елементарни или на нивоу балканијаде, имам тај дар да састављам задатке и проблеме и врло често се тиме и играм са колегама“, навео је Стојановић.

Пишући задатке игра се скоро сваког дана и то по неколико сати. Објашњава нам да нема посебан рецепт за математичке дилеме.

„Кад је требало да учим, ја сам учио, учио сам јако добро, био сам изузетан студент, а имам природан дар и фантастичну меморију што једном прочитам то запамтим и сво то знање математике ја имам у глави. Ја кад пишем књигу ја имам само оловку и папир, чист папир, пишем из главе“, истиче математичар.

Каже да пише примењену математику која деци може користити, а да је писање задатака најспецифичније у области геометрије.

„Ја дам задатак који не личи на математику, него на обичан текст а онда када га прочитате ви видите да ту има нешто да се рачуна. Да, ту има математике, а ви тражите начин да то решите. Деца не само да схвате да уче неке вештине него да схвате да уче за живот“, објашњава Стојановић.

Није у деци проблем 

Иако многим малишанима математика отежава живот, професор тврди да она није баук већ да се често само лоше предаје.

„Ја ћу вам цитирати Мирослава Антића: Свако дете има крила само треба да се сети где му расту сакривена и одмах ће да полети. И то је истина, то се односи и на математику. Природни дар за математику има свако, питање је само ко га води. Не може дете само да упија, мора неко да га упућује“, каже Стојановић.

Иако је закорачио у девету деценију, не мирује. Са осморо унучића нема много слободног времена, а када га математика мало остави на миру посвећен је риболовац и узгајивач цвећа. Уз то, професор из чијих књига уче генерације деце на Балкану, врстан је и сликар.

петак, 11. октобар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи