четвртак, 22.12.2016, 09:40 -> 11:18
štampajZašto uvek biramo istu destinaciju
Iako su cene turističkih aranžmana nekad bile pristupačnije nego danas, istraživanja pokazuju da je sve veći broj ljudi koji putuju. Ipak, iz nekog razloga, najčešće za odmor biramo uvek istu destinaciju - najčešće Grčku.
Izbor mesta za putovanje nikada nije bio veći, cene nikada povoljnije, ali više od polovine građana Srbije najčešće za odmor bira uvek istu destinaciju - najčešće Grčku. Srpski turisti ne vole da menjaju, opredeljuju se najčešće za istu turističku agenciju, istog prevoznika i smeštaj.
"Mi u istraživanju beležimo jedan, po meni, krajnje čudan podatak, gde imamo, ne mali slučaj, gde novac nije ograničavajući faktor, dakle gde ljudi sebi mogu da priušte određeno putovanje tokom godine, makar jednom, tokom leta, a da zapravo uvek idu na isto mesto. To je za nas, koji se bavimo ovim poslom, nerazumljivo. Šteta je. Toliki je svet oko nas, a da vi birate samo jedno mesto u celom svom životu ili samo par njih. Tako da je šteta što ljudi slabo koriste svoju maštu, manje su skloni istraživanju ili pritiskanju svojih agenata da u njihovom ime im nađu bolje pakete", kaže Zoran Đukanović, Travel magazin.
Starije generacije pričaju da su sedamdeseth i osamdesetih godina prošlog veka kao turisti bili radoznaliji. U zemlje bivše Jugoslavije išli su vikendom kod rodbine, prijatelja ili samo na izlet.
"Sedamdesetih smo često išli u Trst i u kupovinu i ovako. Pa smo išli do Venecije i do Rima. A sada samo jednom godišnje do Halkidikija i do Soluna. Ili na Zlatibor. To najviše volim. Išli smo nekada mnogo više sa firmom organizovano, druženje je bilo fantasticno i grupe, drugari sa fakulteta", kaže jedna Beograđanka.
"Kako to da vam objasnim. Ja sam radio u spoljnoj trgovini. Putovao po celom svetu. To je bilo službeno. A godišnji odmor je nešto drugo. Gde ste išli? Pa Španija, Kanarska ostrva, Grčka, gde nisam išao", dodaje jedan Beograđanin.
"Da vam kažem dosta je skupo. Mada vidim i da dosta putuju. Nisam se nešto raspitivala. Vidim da su aranžmani dosta popunjeni, ako se za nešto zainteresujem često nema mesta. A opet vidim nešto drugo kada izađem na ulicu", kaže sugrađanka.
Najčešće se putovalo automobilom ili vozom, ređe avionom, sa puta su se slale razglednice, a telefonom se zvalo iz lokalne pošte. Pre 20 godina, pored pasoša, nosila se gotovina, poželjno u lokalnoj valuti, vokmen, rečnik, mape i fotoaparat. Danas sve to menja mobilni telefon: potrebne informacije prikupićemo preko interneta - istražićemo, uporediti, rezervisati i platiti online. Ipak, i tu moramo biti obazrivi.
"Najveći problem nastaje kada ljudi ne pročitaju ono što pise. A druga kategorija opasnosti jeste od namernih pokušaja da se neko prevari i zloupotreba. Ali tu uvek savetujem da dovoljno ima potpuno poznatih svetskih sajtova, servisa, aplikacija za rezervaciju svega i svačega, da nema potrebe da idete na neke male, nepoznate i nesigurne", kaže Zoran Đukanović, Travel magazin.
Ako ste stekli poverenje u organizatora putovanja, onda poslušajte i njegovu preporuku da odete negde gde nikada niste bili. Nema ničeg uzbudljivijeg od otkrivanja novog, posebno ako vam se takva prilika ukazuje tek jednom godišnje.
Čini se da se danas putovanja ne možemo ni da zamislimo bez, aviona, GPS navigacije, Interneta i mobilnih telefona. Sve zanimljivije su nam zemlje drugačijih kultura, dok vrlo često zaboravljamo na turizam u našoj zemlji.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар