Prva vozila krenula otvorenom deonicom Moravskog koridora – od Vrnjačke Banje do Beograda za dva sata
Od Vrnjačke Banje do Pojata najsavremenijom saobraćajnicom koja je danas puštena u saobraćaj građani mogu stići za pola sata, a putovanje do Beograda skraćeno je na dva sata. Deonica Moravskog koridora dužine 30 kilometara, od Kruševca preko Trstenika do Vrnjačke Banje je najmodernija i najbezbednija u mreži auto-puteva Srbije.
Građani mogu da putuju od Pojata do Vrnjačke Banje najsavremenijom saobraćajnicom. Deonica Moravskog koridora dužine 30 kilometara, od Kruševca preko Trstenika do Vrnjačke Banje je najmodernija i najbezbednija u mreži auto-puteva Srbije.
Prvim digitalnim auto-putem u našoj zemlji sa besplatnim bežičnim internetom vozila će moći da se kreću brzinom do 130 kilometara na čas.
Dužina celog Moravskog koridora je 112 kilometara, a kako je ranije najavljivano, kompletan auto-put biće završen do kraja 2025, tačnije tada će biti završena i poslednja deonica od Vrnjačke Banje do Adrana.
Kompletnom izgradnjom koridora povezaće se 500.000 ljudi, jer će na njegovoj trasi biti Kraljevo, Kruševac, Vrnjačka Banja i Trstenik.
Od postojećih auto-puteva u Srbiji novootvoreni auto-put je širi za 1,6 metara.
Moravski koridor povezuje tri okruga: Rasinski, Raški i Moravički, sa koridorima 10 i 11, odnosno spaja auto-puteve Miloš Veliki i Beograd–Niš.
Moravski koridor čine tri deonice: Pojate–Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac–Adrani dužine 53,88 kilometara i Adrani–Mrčajevci–Preljina dužine 30,66 kilometara.
Radovi na izgradnji Moravskog koridora – auto-puta od Pojata do Preljine su počeli polovinom decembra 2019. ceremonijom u mestu Jasika, blizu Kruševca, kada je najavljeno da će ceo auto-put biti gotov za četiri godine.
Tokom izgradnje koridora ranije je najavljeno i da će biti regulisan tok Južne Morave i njenih pritoka u dužini od 68 kilometara.
Auto-put je projektovan za brzinu do 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust. Vlada Srbije je sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka 5. decembra 2019. potpisala komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora u vrednosti od 745 miliona evra, a predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.
Коментари