Proizvodi iz Čačka dobro se kotiraju u Evropi – mogu li osvojiti i zahtevno američko tržište

Iako ratovi usporavaju transport i prodaju širom sveta, čačanska privreda računa da će i ove godine zabeležiti rast izvoza. Za prvih osam meseci bio je 265 miliona evra, što je nešto lošiji rezultat nego prošle godine, ali očekuju da će se to promeniti do kraja decembra. Čačak na evropsko tržište najviše izvozi mašine i delove, proizvode od gvožđa, čelika, gume, ali i odevne predmete.

Izvozom od 90 odsto proizvodnje "Litopapir" se svrstao među prvih deset čačanskih kompanija koje posluju s inostranstvom. Sa više od 70 godina iskustva, u njihovim pogonima nastaju ekološki proizvodi, napravljeni od visokokvalitetnih celuloznih i recikliranih materijala i vlakana, uz korišćenje lepkova i boja na bazi vode.

Godišnje na zahtevno evropsko tržište iz "Litopapira" odlazi 300 miliona papirnih kesa.

''Pored velike konkurencije, ono na šta se najviše fokusiramo jeste ekologija, socijalni standardi koje smo primenili u našoj fabrici, sertifikati bez kojih ne može da se funkcioniše i ne može da se posluje na tim tržištima. Svakako i na tržištu Srbije, ali naročito na tim zahtevnim tržištima'', ističe Dejan Jovanović, generalni direktor "Litopapira".

Američko tržište velik izazov

U proizvodnim halama "Uniprometa" godišnje prerade preko 80.000 tona čelika i aluminijuma. Za tri i po decenije poslovanja, ta kompanija se specijalizovala za proizvodnju, isporuku i ugradnju opreme za zaštitu na putevima, panela za zaštitu od buke i čeličnih cevi.

Uz poslove na auto-putevima u Srbiji, prisutni su i u 30 zemalja, a pored balkanskog tržišta novi posao doneo je izvoz konstrukcija za solarne panele preko okeana.

"Strategija 'Uniprometa' definitivno je tržišna ekspanzija i ove godine smo doneli bitne strateške odluke, ali ujedno i poteze kojima ćemo sigurno tvrdim povećati prisustvo na evropskom tržištu. A, eto, videćemo i dobiti dokaze kvaliteta čak na jednom zahtevnom (tržištu) – Sjedinjenim Američkim Državama'', napominje Darko Gajić, direktor marketinga čačanskog "Uniprometa".

Nemačka, Češka i Italija najznačajniji partneri

Poslednjih godina čačanski privrednici, bez obzira na to da li je reč o stranim, mešovitim kompanijama ili domaćim preduzećima, mogu se pohvaliti ubrzanim razvojem poslovanja, a pre svega povećanjem spoljnotrgovinske razmene.

''Za prvih osam meseci 2024. godine u odnosu na isti period prethodne godine, spoljnotrgovinska razmena je smanjena za svega dva odsto, ali očekujemo da će do kraja godine biti pozitivan rezultat. Da će doći do povećanja spoljnotrgovinske razmene, jer upravo najveći izvoznici sa teritorije grada Čačka, ako nisu u ovom periodu ostvarili povećanje, bar su imali isti nivo'', ukazuje Gorana Tanasković, rukovodilac OJ Čačak u Regionalnoj privrednoj komori.

Najznačajniji spoljnotrgovinski partneri čačanske privrede su Nemačka, Češka i Italija. Najviše se izvoze mašine i delovi, proizvodi od gvožđa, čelika, gume, ali i odevni predmeti.

недеља, 24. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње