"Kamov" prvi put u gašenju požara, gradsko jezgro veliki izazov

Helikopteri su imali ključnu ulogu u gašenju požara u Kineskom tržnom centru. Tri helikoptera MUP-a izvela su 37 naleta iznad Novog Beograda i bacila čak 71 tonu vode. Ovo je prvi put da se helikopter koristio za gašenje požara u gradskim uslovima. Prvi put upotrebljen je i "kamov 32", helikopter namenjen baš za to.

Ponovo požar u Kineskom tržnom centru na Novom Beogradu. U gašenju su prvi put učestovala i tri nova vatrogasna helikoptera.

Komandant Helikopterske jedinice MUP-a Nenad Nedić govorio je za RTS o tome kako je tekla akcija gašnja požara:

Oko 8.20, ministar unutrašnjih poslova nas je pozvao i upitao da li postoji mogućnost da helikopter dejstvuje iz vazduha, s obzirom na to da se radi o urbanoj sredini i svim izazovima koji se podrazumevaju prilikom izvođenja takvih operacija iznad takvog lokaliteta. Naravno, prvo su poslati manji helikopteri, Bel-212 i erbas H-145. Posle sagledavanja situacije, doneta je odluka da se podigne i "kamov".

Po čemu se on izdvaja u poređenju sa ostalim helikopterima u eskadrili?

Pre svega, njegova osnovna razlika u odnosu na druge helikoptere je njegova raspoloživa nosivost. Danas smo imali prilike da je naš "kam" gasio požar sa podvesnim tankom koji je kapaciteta četiri tone, što prevazilazi naše dosadašnje kapacitete s obzirom na to da Bel-212 nosi 1.200 kilograma, superpuma između 3,5 i 4 tone i mali erbas 600 do 700 kilograma.

Koliko je komplikovano gasiti požar u gradu zbog vaše bezbednosti, ali i zbog bezbednosti građana i gradske infrastrukture?

Požar je bio na objektu i na lokalitetu koji se nalazi između visokog naponskog dalekovoda s jedne strane, i stambenog dela zgrada s druge strane, gde ste morali da procenite odluku u zavisnosti i od intenziteta dima koji se razvija sagorevanjem supstanci materija koje su bile prisutne.

Svaka posada je morala da vodi računa o preprekama i, ono što je jako bitno, morali smo da izbegavamo ulazak u oblak dima, zato što to predstavlja realnu opasnost koja može prouzrokovati prestanak rada motora.

Koliko nisko ste smeli da se spustite da budete precizni, a opet da bude bezbedno za sve?

Procenjena visina na koju su se helikopteri spuštali je od 15 do 30 metara. Morali smo da vodimo računa da usled strujnica do glavnog rotora ne pospešimo požar ili ne daj bože da prouzrokujemo neko oštećenje zgrade koja je već sagorela pa da imamo oštećenja na drugim objektima ili na licima koja se tu nalaze, pre svega mislim na vatrogasce koji su bili prisutni oko samog objekta.

понедељак, 25. новембар 2024.
12° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње