Читај ми!

Umor je za vozača opasan kao i alkohol – na svaka dva sata napravite pauzu od minimum 15 minuta

Nastavlja se pojačana kontrola saobraćaja, kako bi se podigao nivo bezbednosti. Jedna od preventivnih mera je i kampanja "Vozi odmoran". Načelnik Uprave saobraćajne policije Slaviša Lakićević navodi za RTS da je cilj ove akcije smanjenje saobraćajnih nezgoda u letnjim mesecima kada je intenzitet saobraćaja povećan. Ukazuje na to da je umor za vozača opasan kao i alkohol, te apeluje na vozače da se pripreme za putovanja i prave pauze na svaka dva sata prilikom dugih putovanja.

Jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nezgoda, pogotovo tokom letnje sezone su umor, nevezivanje sigurnosnog pojasa i vožnja u alkoholisanom stanju. Zato su Agencija za bezbednost saobraćaja, "Putevi Srbije" i MUP Uprava saobraćajne policije zajedno sa partnerima, pokrenuli kampanju "Vozi odmoran".

U okviru kampanje "Vozi odmoran", pored pojačane kontrole, saobraćajna i granična policija biće uključena u deljenje flajera i skretanju pažnje vozačima na to da na svaka dva sata moraju da naprave pauzu od minimum 15 minuta, kako bi putovanje proteklo kako treba. 

Cilj je da se podigne nivo bezbednosti saobraćaja i svest vozača o tome koliko je važno da se poštuju pravila i propisi svih učesnika u saobraćaju, kako onih u automobilu, tako i pešaka, ali i onih ranjivijih učesnika u saobraćaju, a to su leti motoristi.

Načelnik Uprave saobraćajne policije Slaviša Lakićević navodi za RTS da je kampanja počela pre nekih desetak dana, a da je efekat već vidljiv. 

"Efekata ima, prepolovili smo i više od toga broj nastradalih, više od 60 odsto smo smanjili broj poginulih, takođe i broj nezgoda smanjili za oko 20 odsto. Broj povređenih je manji za 28 odsto", kaže Lakićević.

"Veliki broj vozača i putnika ne vezuje pojas"

S druge strane, ističe da i dalje ima dosta vozača, ali i putnika, koji ne vezuju sigurnosni pojas, ni na prednjim ni na zadnjim sedištima.

"Pojas je jedan od najvećih problema kod nas i zato smo tu gde jesmo, što se tiče stanja bezbednosti. Nedovoljno je vezivanja pojasa, kako na prednjoj tako i na zadnjoj klupi – prednjim i zadnjim sedištima. Kada bismo dostigli nivo Evropskih zemalja mi bismo imali 100 do 120 poginulih, sigurno manje svake godine, što je jako značajno", kaže Lakićević.

Apeluje na vozače i putnike da nakon ulaska u automobil vežu pojas.

"I ovom prilikom apelujem u ime ministra unutrašnjih poslova i svih subjekata bezbednosti saobraćaja, da moramo da dostignemo da pojas na prednjem sedištu vezuje preko 95 procenata, a na zadnjem sedištima oko 90 odsto. Mi smo značajno ispod toga. Na prednjem sedištu smo na oko 75 procenata prema istraživanjima Agencije za bezbednost saobraćaja, a na zadnjoj klupi smo, nažalost, negde oko 18-20 procenata, što je takođe zabrinjavajuće", kaže Lakićević.

Ukazuje da je sankcionisan veliki broj vozača koji ne koriste zaštitni pojas kao jedan od najbitnijih elemenata pasivne zaštite.

"I moram da kažem da je to već za 10 odsto više nego prošle godine", kaže Lakićević.

Apeluje na učesnike u saobraćaju da poštuju propise, da isplaniraju put, da kreću ranim jutarnjim časovima i prave pauze na svaka dva sata prilikom dugih putovanja.

Kampanja "Vozi odmoran" trajaće do 15.septembra

Pripadnici ministarstva unutrašnjih poslova nastaviće na motorima i dalje da kontrolišu da li vozači i putnici vezuju pojas, ali i korišćenje mobilnog telefona na auto-putevima, jer je to takođe jedan od faktora rizika u saobraćaju.

петак, 22. новембар 2024.
7° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње