Читај ми!

Veštačka inteligencija i mediji odmeravaju snagu – novinari zasad u vođstvu

Ekspert za digitalne medije Pavle Zlatić rekao je za RTS da veštačka inteligencija medijima može da olakša posao, poput obrade podataka, ali da još ne može da zameni novinare i urednike. Slađana Komatina iz CESID-a ističe da građani prestaju da čitaju medije koji šire lažne vesti i dezinformacija, kao i da su mlađi okrenuti digitalnim izdanjima.  

Veštačka inteligencija i mediji, da li oni idu zajedno i u Srbiji – odgovor na to pitanje je prošle nedelje od građana tražilo više od sto medijskih stručnjaka, novinara, urednika, programera i IT inženjera.

Pavle Zlatić izjavio je za RTS da smo u trenutku kada se u svetu, kao i u Srbiji, postavljaju pitanja i odmeravaju snage veštačke inteligencije i medija.

Zlatić objašnjava da velike svetske redakcije godinama koriste prednosti veštačke inteligencije, ali ulažu mnogo u podatke i razvoj. "Društvene mreže su danas veliki informativni izvor za građane u Srbiji, ali sećam se da je pre pokretanja bilo oklevanja među građanima", kaže Zlatić. 

Ističe da su stavovi u svetu podeljeni – neke redakcije su prigrlile veštačku inteligencije i slažu se da je potrebna puna transparentnost, dok se druge izričito protive uplivu te tehnologije u medijsku sferu.

"Veštačka inteligencija može u medijskoj sferi da zameni ‘pešačke’ poslove, poput prekucavanja intervjua, obrada velike količine podataka. Lideri industrije za sada ne vide da će zameniti novinarsko-urednički znanje – šta je tema i vest. Postoji bezbednost zasad za stručnjake u medijima", navodi Zlatić.

Budućnost u podkastu

Slađana Komatina iz CESID-a izjavila je pak da građane u Srbiji, prema njihovom istraživanju, najviše interesuju teme iz oblasti sporta, zdravlja, kao i vesti koje su vezane za njihovo okruženje.

"Srbija prati globalne medijske trendove u okretanju ka didžitalu, iako su tradicionalni mediji najpopularniji i najdostupniji. Mlađi se pak okreću društvenim mrežama i onlajn medijima", priča Komatina.

Prema njenim rečima, Fejsbuk u Srbiji je i dalje dominantna društvena mreža, beleži se i rast korišćenja Tiktoka među mladima, a svaki peti stanovnik sluša podkast. "Podkast u medijskoj sferi ima budućnost i sve je zastupljeniji u zemlji“, navodi Komatina.

Komatina navodi da čak 38 odsto ispitanika navode da su lažne vesti i dezinformacije glavni razlozi zašto prestaju da čitaju pojedine medije.

петак, 29. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње