Veštačka inteligencija i mediji odmeravaju snagu – novinari zasad u vođstvu
Ekspert za digitalne medije Pavle Zlatić rekao je za RTS da veštačka inteligencija medijima može da olakša posao, poput obrade podataka, ali da još ne može da zameni novinare i urednike. Slađana Komatina iz CESID-a ističe da građani prestaju da čitaju medije koji šire lažne vesti i dezinformacija, kao i da su mlađi okrenuti digitalnim izdanjima.
Veštačka inteligencija i mediji, da li oni idu zajedno i u Srbiji – odgovor na to pitanje je prošle nedelje od građana tražilo više od sto medijskih stručnjaka, novinara, urednika, programera i IT inženjera.
Pavle Zlatić izjavio je za RTS da smo u trenutku kada se u svetu, kao i u Srbiji, postavljaju pitanja i odmeravaju snage veštačke inteligencije i medija.
Zlatić objašnjava da velike svetske redakcije godinama koriste prednosti veštačke inteligencije, ali ulažu mnogo u podatke i razvoj. "Društvene mreže su danas veliki informativni izvor za građane u Srbiji, ali sećam se da je pre pokretanja bilo oklevanja među građanima", kaže Zlatić.
Ističe da su stavovi u svetu podeljeni – neke redakcije su prigrlile veštačku inteligencije i slažu se da je potrebna puna transparentnost, dok se druge izričito protive uplivu te tehnologije u medijsku sferu.
"Veštačka inteligencija može u medijskoj sferi da zameni ‘pešačke’ poslove, poput prekucavanja intervjua, obrada velike količine podataka. Lideri industrije za sada ne vide da će zameniti novinarsko-urednički znanje – šta je tema i vest. Postoji bezbednost zasad za stručnjake u medijima", navodi Zlatić.
Budućnost u podkastu
Slađana Komatina iz CESID-a izjavila je pak da građane u Srbiji, prema njihovom istraživanju, najviše interesuju teme iz oblasti sporta, zdravlja, kao i vesti koje su vezane za njihovo okruženje.
"Srbija prati globalne medijske trendove u okretanju ka didžitalu, iako su tradicionalni mediji najpopularniji i najdostupniji. Mlađi se pak okreću društvenim mrežama i onlajn medijima", priča Komatina.
Prema njenim rečima, Fejsbuk u Srbiji je i dalje dominantna društvena mreža, beleži se i rast korišćenja Tiktoka među mladima, a svaki peti stanovnik sluša podkast. "Podkast u medijskoj sferi ima budućnost i sve je zastupljeniji u zemlji“, navodi Komatina.
Komatina navodi da čak 38 odsto ispitanika navode da su lažne vesti i dezinformacije glavni razlozi zašto prestaju da čitaju pojedine medije.
Коментари