Читај ми!

Unicef i Maxi zajedno za mlade koji se suočavaju sa problemima vezanim za mentalno zdravlje

Kako bi mladima, u ovim izazovnim vremenima pružili podršku i odgovore na pitanja koja ih muče, tim iskusnih psihologa i psihoterapeuta dostupan je 24/7 na onlajn platformi Sve je OK. Platformu su osmisli stručnjaci koji rade sa mladima, uz podršku UNICEF-a, OPENS-a iz Novog Sada, Instituta za mentalno zdravlje i NADEL-a, saopšteno je iz Unicefa.

Mlade osobe na platformi mogu zakazati onlajn savetovanje ili dobiti chat uslugu – četovanje u realnom vremenu sa profesionalcima koji imaju iskustva u prevazilaženju trauma. Svi koji žele da razgovaraju sa stručnjacima, mogu pozvati broj 116111 i taj poziv je besplatan.

Maloprodajni lanac Delez Srbija, vlasnik trgovinskog lanca MAXI, donirao je 10 miliona dinara i na taj način omogućio rad ove platforme u narednih godinu dana i svakodnevno savetovanje za sve mlade iz Srbije kojima je potrebna pomoć, razgovor i podrška.

Podrška kompanije Delez Srbija izuzetno je važna za mlade ljude u našoj zemlji koji na platformi mogu da dobiju podršku tokom 24 sata. Unicef i Delez Srbija su dugogodišnji partneri i njihova podrška našem radu u trenutku kada se mlade osobe nalaze pod ogromnim opterećenjem, predstavlja odraz istinskog poverenja između dva partnera i zajedničku viziju kako da se podrže članovi našeg društva kojima su sada naša pomoć i razumevanje najpotrebniji. Ovom donacijom ćemo obezbediti neometano funkcionisanje platforme koja je osmišljena da bi mladi ljudi, koji žele da razgovaraju o svojim problemima i brigama, uvek imali sigurno mesto gde će dobiti stručnu pomoć. Bez obzira na mesto stanovanja, platforma omogućava pristup i dostupnost usluga psihološke podrške svim mladim osobama u našoj zemlji i daje informacije koje su značajne i za roditelje i za stručnjake u vidu tekstova, kao i vebinara. Zahvaljujući ovoj donaciji, mi smo u prilici da radimo na daljem unapređenju usluga i plan nam je da jačamo kapacitete i institucija i stručnjaka koji se bave problemima mentalnog zdravlja mladih i adolescenata“ izjavila je Stanislava Vučković, rukovoditeljka Programa za mlade Unicefa u Srbiji.

Nakon tragičnih događaja u maju, na platformi je kreiran zaseban segment Podrška u vreme krize namenjen mladim ljudima kojima je potreban razgovor o tragičnim dešavanjima u našoj zemlji.

Mladi su nešto najlepše što svaka zajednica poseduje i briga o njihovom dobru je obaveza svih nas. Naša misija je pružanje podrške za bolji život, a u ovoj temi Unicef je bio naš prirodan partner sa kojim imamo dugogodišnju uspešnu saradnju. Ova organizacija poseduje znanje i iskustvo, i baš zato verujemo da će onlajn platforma biti velika podrška i oslonac svim mladima koji u ovim izazovnim vremenima imaju potrebu za razgovorom i savetom“ istakao je Jan Vilem Dokhejr generalni direktor trgovinskog lanca Delez.

Mlade osobe i adolescenti suočavaju se sa izazovima vezanim za odrastanje koji mogu prouzrokovati dugotrajni stres i anksioznost i dovesti do psihičkih problema koji umanjuju kapacitete mladih da postižu ciljeve i žive ispunjen život.

Usled straha od neprihvatanja i stida koji osećaju jer misle da sa njima nešto nije u redu, mladi se zatvaraju umesto da razgovaraju o onome što ih muči, a razgovor je prvi korak da im bude bolje.

Da bi se ohrabrili da podele svoje dileme i brige i na vreme se obrate za pomoć u vezi mentalnog zdravlja, kreirana je onlajn interaktivna platforma Sve je OK.

Platforma je istovremeno namenjena i roditeljima i nastavnicima i na njoj se nalaze brojni sadržaji koji će im pomoći da se upoznaju sa brigama koje muče njihove tinejdžere i adolescente.

Roditelji na platformi mogu da saznaju kako da im budu najbolja moguća podrška u slučaju raskida, izostanka sna ili preterane zabrinutosti za najmanje sitnice.

Nastavnici imaju posebno važnu ulogu u odrastanju i sazrevanju dece i mladih i oni na platformi mogu da pronađu korisne savete kako da komuniciraju sa njima, a posebno sada kada je njihova rutina promenjena i suočavaju se sa dodatnim pritiskom.

Platforma i roditeljima i nastavnicima nudi preporuke i savete kako da pomognu mladima da prebrode osećaj zabrinutosti i dugotrajne uznemirenosti i slično.

Naša je procena da će onlajn savetovalište na platformi Sve je OK posebno biti korisno tokom letnje pauze kada će deca i mladi biti na raspustu koji znači odsustvo redovnih i uobičajenih rutina i obaveza. U tim okolnostima kod mladih se može pokrenuti uznemirenje i osećaj usamljenosti. Jako je važno da tokom letnjeg perioda svi obratimo posebnu pažnju na mlade, da im budemo dostupni, strpljivi i tolerantni prema njima. Otvorenost za njihovo viđenje stvarnosti razvija kod njih osećaj da ih razumemo i da smo tu da im pomognemo. Najvažniji korak ka povratku redovnim aktivnostima i zdravim životnim navikama je razgovor i podrška da se prevaziđu neprijatna iskustva i stanja u kojima se mogu naći. Važno je da mi odrasli budemo oslonac mladima, a brojne preporuke kako ostvariti podršku mogu se naći  na samoj platformi Sve je OK“, izjavila je Jelena Radovanović  psihološkinja i koordinatorka onlajn savetovališta, angažovana u svakodnevnoj savetodavnoj praksi sa mladima.

Sve usluge na platformi su besplatne.

субота, 21. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње