Država daje taksistima 8.000 evra, a šta traži od njih
Ili je država darežljiva ili su se taksisti protestom izborili. Tek, dobijaju 8.000 evra za kupovinu novog vozila. Počela je već opsada auto-kuća i banaka za kredite i lizing. Pitanje građana je, kad daje, da li će država nešto i zahtevati.
Od protesta i blokade grada do direktne pomoći iz budžeta za nova vozila. Osam hiljada evra dobija taksista koji radi, plaća porez ili reprogram i ne duguje više od pola miliona dinara. Ko to ne bi prihvatio.
"Auto nam nije osnovno sredstvo, tako da je ovo baš dobra vest", rekao je Milenko Pavlović taksista.
Još dva puta toliko dodaće, kaže, da kupi auto na struju i benzin, vrlo štedljiv i ekološki.
Kolega Ivan Todorović tvrdi da nije ispunjen osnovni zahtev protesta.
"Mislim da bi bilo bolje da nama obezbede posao, odnosno ukidanje udruženja CarGo", ispričao je Todorović.
Podsećamo ga da je Beograd veliki grad koji živi i noću, dolazai mnogo turista.
"Sve je to u redu, otvara se, ima posla, ali da li ima za sve", upitao je Todorović.
Boško Vukojević, direktor Taksi komore kaže da će neko da kupi, neko da sačeka, i da ima interesovanja.
Taksisti obilaze auto-kuće i banke. Novo ekonomično vozilo "euro 6 motor", bela boja i obavezno taksiranje tri godine, zahteva resorno ministarstvo.
Može se kuputi i na odloženo uz učešće od 15 odsto.
"Vi taj dokaz o uplati od 15 odsto šaljete ministarstvu saobraćaja, ministarstvo saobraćaja uplaćuje subvenciju opet banci koja prosleđuje taj novac", objasnio je Vukojević.
Nije preciziran proizvođač i tip vozila, ali ne bi trebalo da bude jeftinije od 13.000 evra, jer bi ispalo da država sama kupuje.
Doći će do promene ponašanja taksista i organizacije usluga tvrdi Aleksandar Bjelić, predsednik Republičkog saveza taksi udruženja.
"Imaćete segment cene, da li će biti segment da ostane ista cena, jer ukoliko imate vozilo koje će manje trošiti naravno da onda možete da prevozite i stranke sa istom cenom", kazao je Bijelić.
Kada je država može i da traži - fiskalnu kasu, strogu kontrolu izduvnih gasova, praćenje kilometraže i zarade. Za nas je bitno da imamo taksi kad je zastoj, kiša ili sneg.
"Kod preduzetnika svako ima pravo da radi onoliko koliko želi, ali niko nema pravo od nas da vama oduzima mogućnost", istakao je Bijelić.
Može biti samo bolje, kažu u Udruženju građana CarGo. Taksiraju uprkos danononćnoj kontroli na terenu i u poslovnim knjigama. Stvorili su ozbiljnu konkurenciju i bez subvencija kažu
"Električni 'jaguari', 'jaguari' koji ne zagađuju okolinu, nalaze se hibridna vozila i jedna potpuno nova flota biznis klase", napomenuo je Aleksandar Vučić predsednik Udruženja gradjana Kargo.
Ostaće u poslu svako ko radi i ko se prilagođava tehnologiji. Traženi su na tržištu jer su stvorili novu prihvaljivu uslugu
"Prilikom izlaska iz samog vozila nema tog osećaja transakcije koja se dešava na kraju pružene usluge", precizirao je Vučić.
Neki ekonomisti smatraju da država ne bi trebalo da se meša na tržištu. Drugi veruju da će pomoć imati smisla samo ako dobijemo ozbiljnu taksi službu. Skuplje vozilo 10.000 evra teško je održavati čuli smo od nekih taksista. Da im kupimo novo vozilo, da im posle vožnjama odplaćuju ako pristanu.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар