Beba bira mesto i vreme ručka
Prva specijalizovana soba za podršku dojenju, gde će majke moći da potraže savete, ponešto nauče i provode vreme sa svojom bebom, biće otvorena u Gak „Narodni front“.
Po najnovijim istraživanjima, 90,4 odsto novorođnih beba doji po svom rođenju, a samo 12,8 odsto beba nastavi sa dojenjem posle šestog meseca života, naglasio je državni sekretar Ministarstva zdravlja Radisav Šćepanović prilikom posete Gak „Narodni front“.
Šćepanović je istakao da je neophodno da se mame ohrabre i dobiju snažniju podršku da bi dojile svoju decu, jer u Srbiji, kada je reč o dojenju, situacija nije ohrabrujuća.
Državni sekretar podseća da je Vlada Srbije donela Nacionalni program podrške dojenju sa idejom da podrži dojenje kao najbolji i najzdraviji način ishrane novorođenčeta, odojčeta i malog deteta do navršene druge godine, koje unapređuju zdravlje majke i deteta, tokom čitavog života.
„Upravo su ovakve inicijative društveno odgovornih kompanija jedan od načina pomoći, da se stopa dojenih beba podigne i to je projekat od nacionalnog značaja“, istakao je Šćepanović.
Direktor Gak „Narodni front" dr Željko Miković rekao je da se u toj zdravstvenoj ustanovi godišnje rodi više od 7.000 beba i da je od velikog značaja da bebe od prvog dana počnu da doje, jer je to za njih najbolja moguća hrana.
Po njegovim rečima za uspešnost i značaj dojenja važna je što bolja edukacija zdravstvenih radnika i majki.
„Rosa soba za podršku dojenju“ je deo nove inicijative Ministarstva zdravlja i Rosa vode čiji je cilj da podrži mame i bebe tako što će im omogućiti svu neophodnu pomoć.
Rosa voda, deo sistema Koka-Kola Srbija, do sada je u Srbiji otvorila tri banke humanog mleka i 20 škola roditeljstva.
U otvaranju sobe za podršku dojenju pomogli su i potrošači doniranjem sredstava kupovinom „rosa“ vode.
„Rosa je oduvek bila tu za bebe i roditelje“, rekao je direktor franšize kompanija Koka-Kola Srbija, Luka Santandrea i najavio da će Rosa voda u sledećoj fazi podrške dojenju pružiti pomoć mamama kada izađu iz porodilišta, tako što će se ohrabrivati da doje na javnom mestu.
Niz aktivnosti u kampanji pod nazivom „Beba bira gde“ biće usmeren na podizanje svesti i edukaciju javnosti na važnost dojenja na javnom mestu, kako bi se mamama pružila neophodna podrška, sa cinjem da se broj dojenih beba u Srbiji poveća.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар