Je l' prošao voz za srpsku železnicu?

Putnički voz za Niš kasni u polasku 30 minuta. Ovu ili sličnu objavu na peronu izvesno je čuo bar jedan putnik koji se vozio domaćom železnicom.

Da izgubljeno vreme mogu unovčiti, to je prošle godine shvatilo šest putnika. Baš toliko njih se i žalilo na kašnjenje voza i zbog toga dobilo odštetu od železnice.

„Svaki slučaj koji stigne kod nas pojedinačno se razmatra. Proverava se da li su vozovi zaista kasnili za koje putnici zahtevaju povraćaj novca i sve ono što je zaista bilo u skladu sa onim što povelja predviđa vrši se povraćaj novca. U tim slučajevima vraćeno je oko deset hiljada dinara“, objašnjava Dušan Milić iz Srbija voza.

Srbija je 2005. godine usvojila Povelju za međunarodni putnički saobraćaj i time se obavezala da nadoknadi putnicima troškove nastale kašnjenjem vozova.

„A slučajevi u kojima mogu da se žale, odnosno imaju šanse da dobiju odštetu, to su kada voz uopšte ne pođe iz polazne stanice,ukoliko pođe ali se usput prekine putovanje krivicom železnice, odnosno ukoliko voz kasni i ne stigne u stanicu i putnik izgubi vezu za dalje putovanje“, napominje Milić.

Sa građanima proveravamo kasne li njihovi vozovi.

Jedan Prijepoljac kaže da ne putuje često, ali da mu je voz zimus kasnio gotovo dva sata. Užičanin dodaje da njegovi vozovi ne kasne, ali da mu se ne sviđa što posle Valjeva često staju zbog neispravnih rampi.

Srbija ima oko 3.600 kilometara pruga kojima se godišnje preveze oko sedam miliona putnika. Poređenja radi, najveći srpski autobuski prevoznik preveze oko 100 miliona putnika godišnje. U Srbija vozu očekuju da bi rekonstrukcijom železnice i broj putnika koji koriste voz mogao da poraste.

Trenutno ima više od 300 polazaka dnevno. Ukoliko neki od vozova zakasni da bi vam se vratio novac potrebna je samo karta i popunjena molba za povraćaj novca. Znaju li putnici za to svoje pravo?

„Naši putnici u železničkom saobraćaju nisu informisani i ima više razloga za to. Prvo naša mreža odnosno broj vozova nije razvijena, naši putnici su slabijeg imovnog stanja na železnici i oni se uz brojne povlastice prevoze železnicom. Ima jedna rečenica koja karakteriše železnicu koja kaže: kakva ekonomija i država, takva i železnica, a ja bih sada rekao drugačije: kakve su nam pruge takva su nam i prava putnika“, tvrdi prof. dr Branislav Bošković sa Saobraćajnog fakulteta.

Na šta tačno putnici treba da ostvare pravo kada neke pruge nisu remontovane skoro pola veka, dok stari vozovi na pojedinim deonicama ne mogu da „jure“brže od 30 na sat. To je jedna slika železnice.

Sa našim sagovornikom, ipak, otkrivamo i novu sliku železnice u vozu za Vršac. Nov, čist voz koji kreće tačno u minut. U njemu besplatan internet koji radi i ljubazan kondukter.

Za sve to biće potrebno vreme da putnici povrate poverenje u ovaj vid prevoza. Ako je suditi po ovoj kompoziciji kojom se vozila naša ekipa, za srpsku železnicu, ipak, nisu prošli svi vozovi.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 24. април 2025.
18° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом