Digitok u Nišu – Do olimpijskog zlata ili uspešnog preduzeća put je naporan i pun padova, ali na cilju je fenomenalno

„Digitok“ je, tokom četiri dana, od 24. do 27. oktobra, kroz predavanja, studije slučaja i panele još jednom nebrojeno puta pokazao zašto digitalni profesionalci i predstavnici onlajn medija treba da prisustvuju okupljanjima digitalne zajednice u Nišu.

Дигиток у Нишу – До олимпијског злата или успешног предузећа пут је напоран и пун падова, али на циљу је феноменално Дигиток у Нишу – До олимпијског злата или успешног предузећа пут је напоран и пун падова, али на циљу је феноменално

Jesenji „Digitok“ tradicionalno je počeo segmentom Media Days koji je posvećen medijima i problemima koje im donosi razvoj tehnologije, novi formati sadržaja, monetizacija i oglašavanje.

Kroz panele i predavanja, sa ukupno 20 govornika koji su se smenjivali na bini, učesnici „Digitok“ (Digitalk) četvorodnevnog događaja u Nišu su mogli da vide rezultate različite primene veštačke inteligencije u medijima, da dobiju uvid u to kako korišćenje podataka može poboljšati monetizaciju i razvoj oglašivačkih publika, saznaju šta otkrivaju analize efikasnih paywall strategija i još mnogo toga o borbi koju nameće konstantna digitalna transformacija medija.

Od noviteta ne treba bežati već ići u korak s promenama, sticati nove veštine i koristiti veštačku inteligenciju za automatizaciju procesa i olakšavanje izvršavanja radnih zadataka, koliko god to medijskim radnicima delovalo rizično po njihov opstanak pred naletom VI, poruka je koja se mogla čuti sa bine.

Eksperti za veb-analitiku i prikupljanje podataka podsetili su posetioce „Digitokׅ“ događaja na to da se kroz testiranje dolazi do najboljeg rešenja jer je put do njega posmatranje ponašanja publike uz upotrebu preciznih prediktivnih metoda zasnovanih na modelima VI.

Osim napredne analitike, koja medijima olakšava upoznavanje sa publikom, njihovim navikama i potrebama, na „Digitoku“ je predočeno zašto je Jutjub „najbolja društvena mreža za onlajn medije“ i da je krajnje vreme da svi oni koji to ne rade počnu da kriste vizuelni storiteling.  

Druga programska celina, „Digitok“ Konferencija, od petka do nedelje, okupila je više od 30 predavača koji su sa publikom podelili svoje znanje, uspehe, ali i promašaje.

Među brojnim pričama uspešnih tehnoloških preduzetnika i predstavnika velikih tehnoloških kompanija, posebnu pažnju i simpatije publike osvojila je olimpijska šampionka Zorana Arunović. Srpska sportistkinja je, opisujući svoj put od prvog susreta sa streljaštvom pa sve do zlatne medalje na Olimpijskim igrama u Parizu, savršeno oslikala važnost istrajnosti čak i kada se čini da je sve propalo.

Da je veliki uspeh dostižan i za malene firme sa Balkana, dokazuju startapi koji su to postigli uz dobro osmišljene korake, ali i potpune promašaje.

Dok veštačka inteligencija redefiniše granice nemogućeg, fotografi, dizajneri, preduzetnici koji su se u Nišu predstavili učesnicima „Digitoka“ ističu da nije vreme za strah već za hvatanje ukoštac sa novim alatima.  

Takođe, mnoštvom primera predavači su ilustrovali kako treba iskoristiti ovu tehnologiju na najbolji način.

Prednosti upotrebe veštačke inteligencije stigle su i do poljoprivrede, javnih nastupa, predstavljanja kulturnih dešavanja.

Ipak, predavači su podsetili da digitalno doba ima i mane i da celodnevno gledanje u ekrane nosi zdravstvene rizike, naročito za najmlađe.

Saveznike u borbi protiv epidemije „ekranizma“ možemo naći u oflajn, ali i onlajn sferi. Aleksandra Petrovski ukazuje na problem zavisnosti od interneta i svojim slikovnicama nudi upoznavanje sa umerenom upotrebom digitalnih uređaja kroz igru i priču.

Idejni tvorci aplikacije Pričaj mi podsećaju na to da ne mora da se gleda u ekran od najranijeg doba i da postoje i drugi načini da se mališani uspavaju, zabave ili da nauče korisne stvari. Samo je potreban glas, a mašta će se potruditi za ostatak.  

Bez ulepšavanja istine i romantizovanja promena koje su neminovne u godinama pred nama, u Nišu je ukazano na situacije u kojima treba biti oprezan kada je reč o IT industriji i otpuštanjima koji već neko vreme potresaju ovu granu privrede.

Ni ovaj skup digitalnih poznavalaca nije mogao da prođe bez skretanja pažnje na rizike koji postoje u svakom segmentu digitalne ekonomije ukoliko se krećemo bez kvalitetnog liderskog usmeravanja i dobre strategije.

Kreativnost pri predstavljanju podataka je još jedna važna tema koja je takođe dobila zasluženi prostor na „Digitoku“.

Niš je 18. put (treći put pod brendom „Digitok“) okupio veliki broj stručnjaka digitalne i medijske industrije i onih koji su na putu da postanu profesionalci u poslovima koji se odvijaju u onlajn prostoru.

Projekat „Digitok“ vode istaknuti članovi digitalne zajednice Vlada Kovač, Ivan Minić i Vitomir Ognjanović.

Iako će Niš i sledećeg oktobra otvoriti svoja vrata poklonicima onlajn sveta, digitalna zajednica neće morati da čeka godinu dana na novi susret. Organizatori „Digitok“ događaja najavili su novo okupljanje domaće digitalne zajednice i rado viđenih gostiju iz regiona, za april, kada će se digitalno težište preseliti na sever Srbije.

U Zrenjaninu, na prolećnom „Digitok“ okupljanju, u prvom delu, fokus će biti na elektronskoj trgovini, dok će drugi segment – Konferencija – kao i ovog puta biti posvećen inovacijama, izazovima digitalne transformacije i digitalnom poslovanju.   

Grad Zrenjanin najavio je snažniju podršku „Digitoku“ budući da će se susret održati u godini u kojoj će ovaj banatski grad nositi titulu nacionalne prestonice kulture, koju će preuzeti od Užica.

четвртак, 31. јул 2025.
21° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом