Prvi srpski univerzalni punjač za električna vozila
Srpski autoklaster proizvođača delova za auto-industriju okuplja 50 hiljada radnika i najveća je industrijska grana Srbije. Na dvodnevnom skupu u Velikom Gradištu rečeno je da se kablovi za automobil „tesla“, koji se proizvodi u Americi, motaju u Sremu, opruge za kamione „volvo“ i „skanija“ proizvode u Čačku, a plastični delovi za „golf“ ili „pasat” u Kragujevcu. Najveća novost ipak je prvi punjač za električna vozila koji je proizvod domaće pameti i industrije.
Institut u Staroj Pazovi za razvoj ekološke energije zajedno sa vodećim domaćim stručnjacima sa Elektrotehničkog fakulteta uspeo je da konstruiše i pripremi za serijsku proizvodnju prvi univerzalni punjač za električna vozila.
Dve su prednosti ovog punjača, softver i hardver su domaći proizvod, a može da puni sve postojeće marke električnih automobila uz uštedu energije i lako prilagođavanje domaćoj elektro-mreži.
Punjač je dvostruko jeftiniji od bilo kojeg punjača koji se uvozi.
„Mi razvijamo punjač koji je standardizovan po evropskim standardima ali je kompatibilan sa američkim i japanskim standardima. Što znači da taj punjač možemo da izvozimo isto kao i električni auto u celoj Evropi i celom svetu“, objašnjava Slavko Vujović iz „IEEG“-a iz Stare Pazove.
Opruge za prvu ugradnju za kamione „skanija“ i „volvo“ dolaze iz Čačka. Male domaće radionice prerasle su u mini-fabrike, a izvoz svake godine raste.
„Ono što se u poslednje vreme pokazuje kao problem, a čuo sam manje-više i formalno i neformalno, a to je problem sa radnom snagom, sa inženjerima sa radnicima koji rade u proizvodnji“, ističe Igor Vijatov, direktor Automobilskog klastera Srbije.
Problem nedostatka stručne radne snage, kažu proizvođači, nije jedina teškoća. Tu su i birokratske prepreke sa mnogo papira i komplikovanom procedurom izvoza sve dok ne postanemo članica EU.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар