понедељак, 02.12.2024, 13:33 -> 15:46
Извор: РТС
Аутор: Срђан Цонић
Колико лесковачки привредници сарађују са компанијама из Кине?
Због уговора о слободној трговини између Србије и Кине који је ступио на снагу 1. јула ове године све је више заитересованих српских компанија који желе своје производе да извозе на кинеско тржиште. То се односи и на предузећа из Лесковца која већ и имају своје фирме у Кини. Браћа Стефан и Андрија Павловић у граду Ши Ђе Џуанг отворили су компанију која поред осталог ради на успостављању чвршћих веза српских и кинеских предузећа.
До пре 10-ак година веза српских и кинеских компанија сводила се углавном на велике кинеске тржне центре са јефтином робом. Још један отворен је недавно у Лесковцу, али све више лесковачких предузетника не само да извози своје производе у Кину, већ у овој далекој и великој земљи отвара своје компаније. Браћа Андрија и Стефан Павловић на овај подухват одлучили су се када је Андрија завршио и усавршио кинески језик. Најпре су отворили ресторан у Пекингу, а затим и фирму у граду Ши Ђе Џуанг. Стефан се вратио у Лесковац, Андрија је основао породицу у Кини и сада раде на успостављању веза српских и кинеских компанија.
“Тренутно производи који са српског тржишта долазе у Кину су углавном вино и дрво тако да смо ми у сталној потрази за новим производима који би били интересатни српском тржишту”, каже Стефан Павловић, из "Simplify supply chain".
Андрија Павловић, "Simplify supply chain" додаје: „Секретар провинција Ли Сје је заинтересован да градимо билатералну сарадњу у смислу да у Србији имамо магацински простор да имамо произвођаче да евентауално имамо подршку и луке Смедерево”.
Лесковац има неколико брендираних производа од спрже до ајвара. Кинези су пробали ајвар и како Андрија истиче много им се допао.
“Били су и инвеститори и пријатељи моји лични и моја супруга сви су одушевљени лесковачким ајваром и то је један од производа који лично желим да представим кинеском тржишту”, наводи Андрија Павловић.
Захваљујући браћи Павловић и лесковачка компанија ДЦП полако се пробија на кинеско тржиште. Изазов је велики јер Кинези траже и квалитет и континуитет.
Игор Денић, директор компаније ДЦП Хемигал Лесковац каже да је регистрација производа за кинеско тржиште јако захтевна. Објашњава: "У смислу обезбеђења документације за саме производе, али и за сировине које се користе и улазе у њихов састав. Ми имамо јако добар тим који је обучен и у технолошком и у комерцијалном смислу тако да смо то без већих проблема завршили".
Привредна комора Србије недавно је објавила и водич за извоз у Кину. Интересовање је повећано после ступања на снагу споразума о слободној трговини између две земље.
"Највише иде из области ауто индустрије, а очекује се и велики извоз хране са овог подручја на кинеско тржиште", наглашава Горан Јовић, директор РПК за Јабланички и Пчињски округ.
Стефан и Андрија показали су како и на који начин се може пословати са Кинезима. Храброст, креативност и вера у сопствене могућности предуслов су за успех. Због тога треба очекивати и да извоз српских производа већ у наредном периоду буде много већи од 160 милиона евра колики је био у првих 9 месеци ове године.
Коментари