Панчевачки мост на листи приоритета за реконструкцију – кад крећу радови и шта ће све бити измењено

Јавно предузеће "Путеви Србије" расписало је тендер за израду Плана детаљне регулације за реконструкцију Панчевачког моста у вредности од 14 милиона динара, који истиче 9. децембра, објављено је на Порталу јавних набавки. Надлежни тврде да би радови могли да почну средином 2026. године, а да ће до тада решити имовинска питања објеката испод моста, расписати тендер за радове и обезбедити новац.

Грађани Палилуле, Панчева, али и путници из Вршца и Зрењанина који пролазе преко Панчевачког моста, годинама траже да се његова обнова нађе на листи приоритета, јер тврде да је мост у све горем стању.

За само један сат у поподневном шпицу готово 6.000 возила пређе преко Панчевачког моста. Возилима тежим од 12 тона прелазак преко моста је забрањен, а реконструисан је само део којим иду возови.

Стручњаци објашњавају да су капацитети моста одавно превазиђени и да су главни узрок гужви - управо прилази и излази.

"Мост нема капацитет да прими нови проток саобраћаја. А на излазу, излазне саобраћајнице немају капацитет да приме саобраћај са моста. Тако да је, да кажем, заглављено, застој је и на почетку и на крају саобраћајница", каже Крсто Липовац, професор Саобраћајног факултета.

Јелена Торњански из Инжењерске коморе Србије каже да је највећи изазов код реконструкције моста као што је Панчевачки, то како регулисати саобраћај и да се зато ради фазно да се што мање ремети саобраћај. 

Нове прилазне конструкције

Планирано је да се руше старе и изграде нове прилазне конструкције од Богословије до Панчевачког моста. Петља Крњача требало би да се ради у неколико фаза. Пре рушења изградиће се привремене рампе како би саобраћај функционисао и током радова.

"Правимо једну силазну рампу са Панчевачког моста, која ће се повезати са Вилиним водама и преко Кланичке и Дунавске улице излазимо на Улицу деспота Стефана. Када изградимо ту привремену рампу, онда почиње рушење садашње конструкције, гледајући смер од Богословије ка Панчевачком мосту", каже Миодраг Поледица, помоћник директора ЈП "Путеви Србије".

Панчевачки мост, кажу архитекте, на драгоценој је локацији. Зато је важно да га реконструишу искључиво специјализована предузећа и за пројектовање и за изградњу и да се стратешки прецизно испланира шта ће све около у будућности бити.

"Неопходно је да имамо у виду да је потребно да интегришемо садашњи мост у будућу улогу те саобраћајнице у граду, а то подразумева исправно и тачно и прецизно планирање инкорпорације у будући метро који је на овој локацији", каже Данијела Рабреновић, архитекта.

Панчевачки мост налази се на месту на коме је од 1935. године стајао Мост краља Петра Другог који је срушен у Другом светском рату. Последњи пут обновљен је 1965. године, а они који се тог времена сећају кажу да је мост био леп.

понедељак, 08. децембар 2025.
6° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом