Колико лесковачки привредници сарађују са компанијама из Кине?

Због уговора о слободној трговини између Србије и Кине који је ступио на снагу 1. јула ове године све је више заитересованих српских компанија који желе своје производе да извозе на кинеско тржиште. То се односи и на предузећа из Лесковца која већ и имају своје фирме у Кини. Браћа Стефан и Андрија Павловић у граду Ши Ђе Џуанг отворили су компанију која поред осталог ради на успостављању чвршћих веза српских и кинеских предузећа.

До пре 10-ак година веза српских и кинеских компанија сводила се углавном на велике кинеске тржне центре са јефтином робом. Још један отворен је недавно у Лесковцу, али све више лесковачких предузетника не само да извози своје производе у Кину, већ у овој далекој и великој земљи отвара своје компаније. Браћа Андрија и Стефан Павловић на овај подухват одлучили су се када је Андрија завршио и усавршио кинески језик. Најпре су отворили ресторан у Пекингу, а затим и фирму у граду Ши Ђе Џуанг. Стефан се вратио у Лесковац, Андрија је основао породицу у Кини и сада раде на успостављању веза српских и кинеских компанија.

“Тренутно производи који са српског тржишта долазе у Кину су углавном вино и дрво тако да смо ми у сталној потрази за новим производима који би били интересатни српском тржишту”, каже Стефан Павловић, из "Simplify supply chain".

Андрија Павловић, "Simplify supply chain" додаје: „Секретар провинција Ли Сје је заинтересован да градимо билатералну сарадњу у смислу да у Србији имамо магацински простор да имамо произвођаче да евентауално имамо подршку и луке Смедерево”.

Лесковац има неколико брендираних производа од спрже до ајвара. Кинези су пробали ајвар и како Андрија истиче много им се допао.

“Били су и инвеститори и пријатељи моји лични и моја супруга сви су одушевљени лесковачким ајваром и то је један од производа који лично желим да представим кинеском тржишту”, наводи Андрија Павловић.

Захваљујући браћи Павловић и лесковачка компанија ДЦП полако се пробија на кинеско тржиште. Изазов је велики јер Кинези траже и квалитет и континуитет.

Игор Денић, директор компаније ДЦП Хемигал Лесковац каже да је регистрација производа за кинеско тржиште јако захтевна. Објашњава: "У смислу обезбеђења документације за саме производе, али и за сировине које се користе и улазе у њихов састав. Ми имамо јако добар тим који је обучен и у технолошком и у комерцијалном смислу тако да смо то без већих проблема завршили".

Привредна комора Србије недавно је објавила и водич за извоз у Кину. Интересовање је повећано после ступања на снагу споразума о слободној трговини између две земље.

"Највише иде из области ауто индустрије, а очекује се и велики извоз хране са овог подручја на кинеско тржиште", наглашава Горан Јовић, директор РПК за Јабланички и Пчињски округ.

Стефан и Андрија показали су како и на који начин се може пословати са Кинезима. Храброст, креативност и вера у сопствене могућности предуслов су за успех. Због тога треба очекивати и да извоз српских производа већ у наредном периоду буде много већи од 160 милиона евра колики је био у првих 9 месеци ове године.


понедељак, 02. децембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње