Како у ОШ "Андра Савчић" у Ваљеву помажу ученицима са тешкоћама у учењу
Учитељи и наставници Основне школе „Андра Савчић" у Ваљеву у протекле три године у области инклузије стручно се усавшавају у развијеним европским земљама. Учествују у Еразмус Плус програму, важном пројекту Европске уније, јер развија моделе подршке ученицима са различитим тешкоћама. Добра искуства из Шпаније, Италије, Португалије и Румуније већ примењују у настави.
За ђаке са тешкоћама у учењу: читању, писању, рачунању или моторичким радњама, у ОШ „Андра Савчић" у Ваљеву развијају модел подршке попут шпанског и румунског. Учитељи и наставници искуства са студијских путовања у Европској унији преносе колегама и ученицима, јер су овде готово сва одељења инклузивна.
На питање како иду писање и читање, девојчица са сметњама одговара: “Супер!”
Николина Јаковљевић, лични пратилац детета истиче да уз адекватан, тај прилагођени план, више гледа то као игру и као изазов. Док вршњаци и уз подршку учетиљице и осталих чланова школе гледају да се покажу крајње заштитнички.
Индивидуалне образовне програме годинама примењују, не само за ученике са сметњама у развоју и децу са различитим обељењима, већ и за даровите. ОШ „Андра Савчић" има 1070 ђака, а 1 - 2% има тешкоће у учењу.
"Ми смо имали прилику да видимо, конкретно за дислексију како треба да изгледа наставни листић за тог ученика, који фонт слова да користимо, коју величину слова. Рецимо на који начин да одвојимо речи или пасусе бојењем различитим бојама. Постоје посебно оквири за читање, који могу да се направе. Игре које њима помажу, рецимо, игрице меморије", наводи Александра Милосављевић, координаторка пројекта ЕРАЗМУС.
Определили су се за индивидуализацију, јер се са ђацима ради према њиховим способностима и потенцијалима. У односу на школе у Европској унији, код нас рад отежава мањак стручњака.
"Да се повећа број стручних сарадника у школи. Ми као једна велика школа, која има доста ученика који раде и по ИОП-у 1, 2 и 3, значи ми имамо 2 педагога и једног психолога. То је мало", наглашава Ана Јањић, учитељица.
Овде се посвећује пажња развоју практичних вештина и учењу кроз игру, јер то децу са различитим тешкоћама у школи чине задовољним.
Коментари