Читај ми!

Сигуран пут до бржег профита

Десет година после потписивања Оквирног споразума о сливу реке Саве која повезује четири бивше југословенске републике, Европска унија одобрила је преко фондова 15 милиона евра за чишћење савског корита. Студија изводљивости међународне луке на Сави показала се као исплатива, а привредници кажу да би оживљавање саобраћаја донело јефтинији транспорт за око милион тона робе годишње.

Пловне ознаке на Саву коначно су враћене прошле године, али је она и даље дивља река. Пут код Шапца који је за многе бродаре и даље енигма, користи повремено компанија "Елиxир" за извоз пиритне изгоретине у Кину, али само када је Сава пловна и виши водостај.

"Због тога смо лимитирани, а значај је приличан, на тај начин бисмо имали мање трошкове транспорта, јефтинију сировину, са нижом ценом коштања готових производа истовремено би се повећао број тржишта", каже директор "Елиxир Зорка минерална ђубрива" у Шапцу Раденко Спремић.

Реализацију вишедеценијске идеје о изградњи међународне луке, зауставила је криза, али челници града нису одустали од коришћења великог ресурса. Урађен је детаљни план регулације насеља "Сава-град" са марином који подразумева и уређење приобаља.

Мирјана Мечић-Маринковић, руководилац канцеларије за локални економски развој у Шапцу каже да је пре две године урађена студија изводљивости међународне луке на Сави која је показала да је лука, не само оправдана, већ и исплатива и са тог становишта, чишћење корита реке је, како каже, значајно за реализацију.

За чишћење пловног пута Влада Србије одобрила је пет милиона евра. Снимање профила корита је завршено, а багеровање речног материјала требало би да почне ове сезоне, после израде техничке документације.

Привредници са великом надом очекују оживљавање саобраћаја за јефтинији транспорт око милион тона робе годишње.

"Пре рата било је 12 милиона тона робе која се превозила Савом. Наш циљ је бар пет милион тона у првих неколико година, али услов свих услова је чишћење пловног пута реке Саве", каже директор Робно-транспортног центра Шабац Никола Бјелан.

Пловни коридор по европском стандарду, 80 метара ширине за  дубину газа од 2,5 метра, за  Шапчане је сигуран пут до бржег профита и извозног центра попут великих лучких градова.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 20. август 2024.
26° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару