Читај ми!

Због чега "Монтенегро ерлајнс" престаје да лети

"Монтенегро ерлајнс" летеће вероватно још неколико дана, или највише неколико недеља. То ће зависити од односа партнера према компанији, односно до када ће моћи да купује гориво, до када ће аеродроми и контроле лета трпети неплаћене рачуне и до када ће радници пристајати да раде без исплаћених зарада, пишу подгоричке "Вијести".

Из црногорске владе јуче је саопштено да због европских правила и домаћих закона не могу више ни евро да уплате тој компанији.

Због тога "Монтенегро ерлајнсу" после 23 године рада следи неминовни стечај који може да затражи било ко од бројних поверилаца. Влада је навела да неће бити предлагач стечаја и да намерава да оснује нову компанију.

Како пишу Вијести, "Рајанер" је 4. децембра предао притужбу Европској комисији против Црне Горе, тврдећи да је Влада ове године давала новац "Монтенегро ерлајнсу" мимо суме од 43 милиона, колико је авио-превознику уплаћено кроз спорни лекс специјалис. Европска комисија је чак претила и прекидом преговора.

Министар финансија Милојко Спајић је прецизирао да би штета од гашења "Монтенегро ерлајнса" могла бити око 50 милиона евра, док ће буџетом за наредну годину за оснивање нове компаније одредити суму од 30 милиона евра.

Када се очекује нова компанија 

Министар капиталних инвестиција, чији је ресор и саобраћај, Младен Бојанић, казао је да би оснивање компаније трајало од шест до девет месеци. Компанија би могла бити у потпуности оперативна тек пред лето 2022. године, а у Влади очекују да ће њене летове на лето 2021. преузети друге компаније и да неће бити значајнијег утицаја на туризам.

У влади су навели и да "Монтенегро ерлајнс" практично нема имовину јер је већина авиона рентирана.

"Све што је било је очерупано и дато приоритетним кредиторима. Држава ће кроз стечај претрпети највећу штету", рекао је Спајић.

Без посла остаје 360 радника, дугују им три плате и пет година стажа, пишу Вијести.

Повериоци којима компанија дугује новац већ могу покренути принудну наплату, а затим и стечај. На рачуну компаније сада се налази око 4,5 милиона евра, добијених летос као државна помоћ са наменом за рестаурацију мотора. 

Питање је да ли се тај новац може користити за ова плаћања због уговора са власницима авиона.

Шта ће бити с радницима 

Након увођења стачаја, свим радницима, којих сада има око 360, престаје радни однос и формира се Одбор поверилаца који ће продајом имовине покушати да наплати макар део својих потраживања.

Компанија нема значајну имовину, јер се налази под хипотеком или закупом па чак и садашња три авиона. Запосленима се дугују три нето зараде, али и стаж за пет година.

Влада нема обавезу да радницима компаније у стечају повезује радни стаж, али је то била пракса у претходном периоду. Такође, компанија у стечају не исплаћује отпремине радницима.

Из Владе су јуче саопштили да ће део радника садашње авио-компаније бити ангажован у новој.

Дуговања "Монтенегро ерлајнса" на крају 2019. године су 102 милиона, акумулирани губитак 98 милиона евра, а вредност компаније је била минус 60 милиона евра.

субота, 19. октобар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи