Весић: До краја године нових 164 километара пута, реконструкција пруге Београд-Бар приоритет
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Горан Весић изјавио је за РТС да ће до краја године бити завршен ауто-пут од Паковраћа до Пожеге, изузев тунела Муњино брдо који ће бити готов до 1. јуна следеће године. Тиме ће, каже, у потпуности бити завршен ауто-пут "Милош Велики". Истакао је и да ће, са улагањем, годишње бити реконструисано око 2.000 регионалних и локалних путева.
Горан Весић, гостујући у Дневнику РТС-а, изјавио је да се у заједничком писму Европској комисији о прузи Београд–Бар, које је потписао са министарком саобраћаја Црне Горе Мајом Вукићевић, каже да им је пруга веома важна јер ће омогућити бољу повезаност две земље.
Према његовим речима, са Вукићевићевом се договорио да се изгради део ауто-пута између Србије и Црне Горе јер би на тај начин лакше дошли до партнера за други део.
"Путовање пругом Београд–Бар сигурно ће се убрзати, с обзиром на то да се сада путује и по 11 до 12 сати“, напомиње Весић.
Истакао је и да је предлог да Србија отпише камате на дуг црногорским железничким компанијама јер је, према речима Вукићевићеве, железница у Црној Гори у катастрофалном стању.
"То је уобичајено између железничких предузећа. Основни дуг ће бити плаћен у ратама, а предложићу Влади да се отпишу камате. На сличан начин смо и са Румунијом решавали дуговање, када су нам отписали камате", каже Весић.
Улагање у карго саобраћај
Министар је истакао да ће Србија више уложити у карго – саобраћај будућности, те да се држава никада неће одрећи већинског власништва у карго саобраћају, најавивши и да ће до краја године бити комплетно урађен ауто-пут до Пожеге, изузев тунела Муњино брдо.
"У тунелу Муњино брдо у једној цеви је остало мање од 90 метара, а у другој око 230 метара. Очекујемо да прва буде завршена у октобру, а друга пробијена у децембру како бисмо кренули са опремањем тунела за шта је потребно око шест месеци. План је да до 1. јун пустимо ту деоницу у саобраћај. Тиме ће у потпуност бити завршен ауто-пут 'Милош Велики'", наводи Весић.
Обнова локалних путева
Говорећи о улагањима у локалне и регионалне путеве која је најавио председник Србије, Весић каже да у Србији имамо око 15.000 магистралних и регионалних путева, а процена је да око 6.000 није у најбољем стању.
"Годишње од свог новца реконструишемо око 800 и 1.000 километара. Ако будемо успели да добијемо милијарду евра, годишње можемо да реконструишемо око 2.000 километара регионалних и локалних путева", навео је Весић.
Коментаришући безбедност на српским путевима, Весић је нагласио да његово министарство, у сарадњи са МУП-ом, даје предлоге о забрани претицање камиона.
"У ситуацији смо да поједини људи својом неодговорношћу доводе опасност свој и туђе животе. Казна за њих треба да буде много већа. Ако мене питате, одузимао бих им аутомобил", поручује Весић, додајући да су тражили и оштрије казне за покривање таблица и увођење обавезне цераде.
Казне и паметни путеви
Министар подсећа да се у претходних пет година догодило више од 800 несрећа у којима су учествовали шлепери и камиони.
"Наш предлог ће бити да се за несавесне возаче максимално повећају казне. Сигурно ће то бити прихваћено колико је могуће", каже Весић.
Министар је рекао и да са Телекомом Србије и Институом "Михајло Пупин" раде на "паметним" путевима, који ће самостално комуницирати са аутомобилима.
"У ЕУ се више неће производити аутомобили који неће имати ту врсту комуникације са ауто-путевима. То значи да ће софтвер аутомобила самостално читати знаке и нећете моћи да возите брже од предвиђеног", најављује Весић.
Министар је, такође, најавио да ће Србија до краја године отворити 164 километра путева.
Коментари