Дунавски коридор кључ развоја Браничевског и Борског округа, суштина да се људи враћају
Председник Србије Александар Вучић обишао је радове на изградњи Дунавског коридора, брзе саобраћајнице од петље Пожаревац до Великог Градишта и Голупца. На првој деоници брзе саобраћајнице изводе се радови и на изградњи новог моста преко Велике Мораве. Председник Вучић рекао је да је Дунавски коридор кључ развоја Браничевског и Борског округа, истока Србије, и да је суштина да се људи враћају.
Обраћање Александра Вучића и Чен Бо
"Улагање у саобраћајнице подстиче повратак наших људи из иностранства"
Председник Вучић рекао је да је ће издрадња брзих саобраћајница кроз Србију, попут саобраћајница од Пожаревца до Голупца, утицати не само на подизање стандарда грађања већ ће и унапредити квалитет живота и подстакнути грађане Србије, који су пронашли посао у иностранству, да се врате у Србију.
"Велики број људи размишља да се врати из иностранства. Када смо радили пут од Крепољина до Жагубице и од Петровца до Крепољина као што сада радимо мост, а то је нешто јужније од ове саобраћајнице, али спаја нас са Хомољем и истоком Србије размишљали смо о тим људима. Да они виде да да ће имати мање трошкове, а већа примања и посао који увек могу да нађу. Да то буде отворена позивница за њих да се врате у нашу земљу", рекао је Вучић.
Истакао је да је у Србији током 2022. године рођено више деце у односу на 2021. и да то указује и да је одлив становништва из земље смањен.
"И ако погледате број новорођене деце у Србији је 62.700 што је јако мало, и мораћемо много да радимо да повећамо. Али, у односу на Бугарску са 53.000, која формално не би требало да има мањи број становника од Србије, али су код њих миграторна кретања већа. Хрватска која има 33.000. Када упоредите званични број становника то није 2:1 као што је број новорођене деце", рекао је Вучић.
Отварање саобраћајнице пут у будућност
Председник Вучић каже да верује да ће отварање саобраћајнице значити пут у будућност источне Србије.
"Није Чен Бо погрешила када је рекла да повезује најлепше крајеве југоисточне Европе. Још много инфраструктурних радова морамо да направимо. Права историјска баштина у овом делу наше земље. То је и питање запошљавања великог броја људи и надам се повратку људи у нашу земљу. Важно је да наставимо да радимо и да се боримо да изградимо што више Србију", казао је Вучић.
Захвалио се амбасадорки НР Кине Чен Бо и навео да је "могуће је да је ово један од последњих сусрета у нашој земљи, али о том потом".
Србија је, каже, велико градилиште, и да је важно да се настави са развојем земље.
Вучић: Брза саобраћајница од Пожаревца до Голупца готова до краја 2025. године
Преседник Александар Вучић најавио је да ће брза саобраћајница од Пожаревца до Голупца бити завршена до краја 2025. године и да ће се од Београда до Великог Градишта стизати за 65 или 70 минута.
Вучић је, током обиласка радова, замолио представнике извођача радова из Кине да убрзају радове, на шта су му рекли да ће радови бити појачани и да могу да их заврше 2025. године.
"За две и по године имаћете готову брзу саобраћајницу и стизаћемо од Београд до Великог Градишта за сат и пет и 10 минута, а до Голупца за сат и 20 минута и то лагане вожње", рекао је Вучић.
Нагласио је да ће због те брзе саобраћајнице цео исток земље добити на вредности.
Вучић је додао да је планирано да се уговори и наставак брзе саобраћајнице од Доњег Милановца до Брзе Паланке, чиме би се повезао цео северни део истока земље са Београдом и Новим Садом.
Председник је додао да се је већ уплаћено више од 130 милиона евра за тај пројекат и да се пројекат реализује без потешкоћа, као и да једино има проблема још са експропријацијом земљишта.
Наши кинески пријатељи ће да убрзају радове, додао је Вучић.
Нагласио је да ће брза саобраћајница пуно значити и за повратак наших људи из иностранства у Кладово и Неготин, одакле је доста људи отишло.
Чен Бо: Пројекат добро напредује, нове могућности за туризам и економски раст
Амбасадорка НР Кине у Београду, Чен Бо изјавила је да и ова брза саобраћајница повезује најлепше крајеве југоистичне Европе и Србије.
“Драго ми је што видимо да пројекат добро напредује и желим да буде успешно изграђен у предвиђеном року и да ће донети нове могућности за туризам и екононмски раст Србије", нагласила је Чен Бо.
Мост преко Велике Мораве се налази на осмом километру прве деонице, а радове заједно са Вучићем обилазе и министар грађевинарства, сабраћаја и инфаструктуре Горан Весић, амбасадорка Кине у Србији Чен Бо и директор Коридора Србије Александар Антић, као и представници локалних самоуправа.
До краја следеће године очекује се завршетак радова и спајање Пожаревца са Коридором 10. Брза саобраћајница Пожаревац – Велико Градиште – Голубац почиње код Петље Пожаревац на аутопуту Београд – Ниш, а завршава се на улазу у Голубац. Дуга је око 68 километара, а пројекат је вредан 337 милиона евра.
Изградњом брзе саобраћајнице од Београда до Пожаревца ће се стизати за неких 70 минута, а Пожаревац ће добити директну везу са престоницом, Нишом и целом Европом. Тако ће овај део Србије - Пожаревац–Велико Градиште–Голубац, постати индустријски центар Браничевског округа.
Свакога дана је ангажовано више од 200 радника и исто толико механизације. Извођач радова је кинеска компанија “Шандонг хај спид група”, док су подизвођачи српске фирме.
У оквиру брзе саобраћајнице према плану биће изграђено више од 50 мостова и надвожњака, пет петљи и 16 кружних раскрсница са локалним путевима, као и нови мост преко Велике Мораве. Брза саобраћајница ће имати по две траке у оба смера, ширине по 3,5 метара. Радови су почели у новембру 2021. код петље Пожаревац, а планирано је да цела саобраћајница буде готова до краја 2025. године. Пројектована је за брзину од 100 километара на сат.
Иначе, у марту ове године, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре ставило је на јавни увид просторни план подручја посебне намене инфраструктурног коридора брзих саобраћајница ИБ реда Голубац – Доњи Милановац – Брза Паланка и Кладово–Неготин. Овај коридор се назива и Ђердапским коридором, представља наставак Дунавског коридора.
Дужина ове брзе саобраћајнице је 143,54 километра.
Коментари