Читај ми!

Динкић: Курс стезања каиша погрешан

Лидер УРС-а Млађан Динкић оценио да је курс смањивања потрошње и стезања каиша погрешан. Треба агресивно подстицати инвестиције и производњу, а буџет треба растеретити превременом отплатом скупих кредита, сматра Динкић.

Председник Уједињених региона Србије Млађан Динкић оценио је да је курс смањивања потрошње и стезања каиша погрешан и да треба да се преокрене ка подстицању инвестиција и производње и растерећењу буџета кроз превремену отплату скупих кредита.

"Курс смањивања потрошње и стезања каиша очито је погрешан, посебно што се тиме показало да се не добија ништа, јер ако ће дефицит следеће године бити 7,1 одсто БДП-а, дакле већи него прошле, чему онда стезање каиша", рекао је Динкић током посете Краљеву, где је обишао Фабрику вагона, "Магнохром" и предузеће "Аеро-ист" које се бави производњом малих авиона.

Према његовим речима, излаз је да се скупи довољно политичке храбрости да се отплате најскупљи кредити из прошлости који "једу" све могуће уштеде на другим ставкама.

"Џабе се смањују плате лекарима, професорима, џабе се диже ПДВ на храну, уколико су трошкови камата на кредите већи три пута од целог буџета за пољоприреду. Морају превремено да се отплате најскупљи кредити да не будемо више зависни од ММФ-а и других финансијских поверилаца", рекао је Динкић.

Истакао је да истовремено треба агресивно подстицати инвестиције и прозиводњу јер, како је рекао, без тога и далеко бржег привредног раста (ове године је 2,25 а Србији треба треба 5-6 посто) Србија нема никаву будућност.

"Курс треба да се преокрене ка подстицању инвестиција и прозиводње, а буџет да се растерети кроз превремену отплату скупих кредита, а не неким минорним уштедама на платама и пензијама које су на жалост узалудне жртве", оценио је Динкић.

Обновити фабрике у Краљеву

Поручио је и да Краљеву и градовима попут Краљева треба помоћи да ревитализују постојеће и изграде нове фабрике.

Део "преокретања курса" треба да буду и амандмани на буџет, у оквиру којег, према његовим речима, треба издвојити више за вагоноградњу.

"Влада би морала под хитно да настави програм вагоноградње. У последње четири године 'Железнице Србије' су куповале вагоне од домаћих произвођача и на тај начин смо очували читаву српску вагоноградњу. Ако неко то сад све жели да отера у стечај, мислим да то није добра идеја", навео је Динкић након састанка са представницима руководства и синдиката Фабрике вагона и "Магнохрома".

Према његовим речима, у буџету за вагоноградњу постоје средства од 430 милиона динара намењена свим фабрикама вагона у Србији, али која нису лоцирана.

"Фабрици вагона 'Краљево' би требало доделити оно што је Влада определила док сам био министар финансија, а то је 125 милиона за производњу, јер нема користи уколико радници седе код куће", навео је Динкић и додао да ће посланичка група УРС-а уложити амандман на предлог Закона о буџету да се за све фабрике вагона у Србији у наредној години издвоји милијарду динара за покретање производње.

Кад је реч о "Магнохрому", Динкић је навео да постоји озбиљан интерес стратешког партнера за заједничко улагање у део који производи ватросталне материјале и додао да се нико из Министарства привреде не јавља на позиве да се крене у преговоре о заједничком улагању.

"Ако се Влада и Министарство привреде не баве фабрикама попут 'Магнохрома' и Краљевом не знам чиме ће да се бави. 'Магнохром' има шансу да не буде више брига државе, већ да са заједничким улагањем добије једног стабилног партнера као што је ЈАТ добио 'Етихад'", поручио је Динкић.

Прецизирао је да би у производњи ватросталних материјала доласком стратешког партнера било упослено двоструко више радника, а да и за део "Магнохрома" који ради електротехничку опрему постоји интерес за решавање проблема.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
31° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару