Читај ми!

Скупштина о железници

Нови закон о железници омогућиће већу ефикасност железничког система Србије, примену европских прописа, а побољшаће се и услови превоза, рекао посланицима министар Милутин Мркоњић. СВМ условљава подршку закону усвајањем амандмана који би Војводини омогућио управљање железницом на својој територији.

 18.34 - Посланици завршили рад.

12.30 - Министар Милутин Mркоњић рекао да Предлог закона о железници ствара услове за отварање тржишта и појаву више железничких превозника.  

11.21 - Републички парламент започео нову седницу на којој ће се разматрати 14 законских предлога и других аката.

Посланици републичког парламента завршили су данашњи рад, а дебату о новим законским решењима о железници, која би требало да побољшају ефикасност железничког система, наставиће сутра.

Након тога посланици би требало да пређу на разматрање предлога закона из области здравства, а реч је о предлозима закона о правима пацијената и о заштити лица са менталним сметњама.

Министар саобраћаја Милутин Мркоњић изјавио је да Предлог закона о железници ствара услове за отварање тржишта и појаву више железничких превозника што ће, како је навео, појачати конкуренцију и побољшати услове превоза.

На седници Скупштине Србије, Мркоњић је рекао да се новим законом о железници предвиђа раздвајање железничког система Србије на део за управљање инфраструктуром, организовање и регулисање саобраћаја и на део за превоз путника и роба.

Нови закон ће омогућити већу ефикасност железничког система Србије и примену европских прописа у њему, рекао је Мркоњић и додао да Предлог закона о железници пружа основу за реформу железнице у Србији.

Министар је рекао да је законом предвидјено и да Скупштина Србије на предлог Владе усвоји петогодишњи Национални програм железничке инфраструктуре у коме ће бити утврђено стање инфраструктуре и мере потребно за њено одржавање и развој.  

За две године биће удвостручен возни парк 

Помоћник министра саобраћаја Дејан Ласица је на седници скупштинског Одбора за просторно планирање, саобраћај, инфраструктуру и телекомуникације, најавио велике набавке у области возних средстава и инфраструктуре.

Како је рекао, за две године ће бити удвостручен возни парк и капацитети захваљући којима ће железнице у Србији моћи да буду конкурентније.

Предлогом закона о железници се, рекао је Ласица, предвиђа интеграција домаћих железница у транспортне услуге и железнички систем ЕУ, као и хармонизација домаћих прописа са важећим европским законима.

Посланици СВМ-а и ЛСВ-а оцењују да Војводина треба да има надлежности у железничкој инфраструктури на својој територији. 

Шеф посланичке групе Савеза војвођанских Мађара Балинт Пастор рекао је да ће та странка подржати тај законски предлог уколико буде усвојен њен амандман којим се тражи да Војводина и локалне самоуправе могу да управљају железничком инфраструткуром на својој територији.

"Најбитније је да АП Војводина може да има одређене надлежности у вези са управљањем железничком инфраструктуром", рекао је Пастор на седници Скупштине Србије.

Пастор је одбацио тврдње да посланици из Војводине желе да "растуре" Железницу Србије и истакао да би требало омогућити Војводини да конкурише код европских и других фондова и да улаже у инфраструктуру.

Реагујући на излагање Пастора, Мркоњић је рекао да Србија сарађује са Мађарском како би се крак од Београда до Будимпеште завршио у најкраћем року, истакавши да Војводина, или нека друга регија у Србији нема могућости да то сама обави.

Посланик ЛСВ-а Ђорђе Стојшић рекао је да систем железница вишедеценијски пропада како у домену транспорта робе тако и транспорта путника.

Стојшић је, током скупштинске дебате о новим решењима у области железница, навео да је први воз 1829. године, који је саобраћао од Ливерпула до Манчестера, ишао 56 километара на сат, док је сада у Србији просечна брзина возова 40 километара на сат.

Говорећи у прилог томе да Војводина треба да има надлежности над железничком инфраструктуром на својој територији, Стојшић је навео да је тако у периоду од 1977. до 1989. године, када је имала те надлежности, ремонтовала 527 километара пруга, све су електрифициране, набављено је више од 10 електричних локомотива, 10 електромоторних возова и друга опрема

Уз опаску да је и седница парламента започела са 20 минута закашњења, у стилу железница, посланица ЛДП-а Јудита Поповић је рекла да су највећи проблем у тој области лоша инфраструктура и партијско руковођење, те да не види да ће ти проблеми бити решени новим закоснким предлозима.  

Једна од тема о којој ће парламентарци расправљати током седнице је и учешће припадника ВС у још једној мировној мисији ЕУ - реч је о мисији на Малију, где ће бити упућено 13 припадника ВС.

Посланици ће разматрати и извештај скупштинског Одбора за контролу служби безбедности о извршеном надзору над радом служби безбедности за 2012. годину.

На дневном реду седнице су и два законска предлога из области здравства - о правима пацијената и о заштити права пацијената са менталним сметњама.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 18. август 2024.
32° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару