Како се онлајн настава показала у пракси, шта кажу предавачи
Основци и средњошколци сутра се враћају у школе и наставу ће пратити из клупа. Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања и Завод за унапређивање образовања и васпитања спровели су истраживања у којима су питали наставнике, директоре и ученике какви су ефекти наставе на даљину, како је унапредити. Јер и по завршетку пандемије, сматрају просветари, учење на даљину ће се и даље користити.
Истраживање Извођење образовно васпитног процеса учењем на даљину показало је да се највећи број наставника суочава са вишеструким проблемима у реализацији наставе на даљину, како у раду са ученицима, тако и због стреса и повећаног радног оптерећења.
Употреба дигиталних уџбеника није истински заживела у нашој образовној стварности.
Највећи број запослених у образовању сматра да ће школа, када се тренутна епидемијска ситуација заврши, бити промењена, другачија и да ће се учење на даљину користити више него раније.
"На основу анализе које смо урадили до сада 91 одсто наставе реализован је на непсредан начин, односно по том првом моделу. Осам одсто је реализовано по комбинованом моделу. Квалитет наставе је по нама на нивоу, не можемо да кажемо изузетном, али на том нивоу да се настава спроводи у условима који су у датим могућностима најбољи", каже Милан Пашић, помоћник министра просвете.
Наставник планира, конципира и реализује наставу.
"Дата је могућност Правилником о посебним програмима образовања и васпитања да у одређеним ситуацијама када је ванредна ситуација, ванредне околности или не дај боже ратно стање, да има могућност 20 одсто одступања наставног садржаја када је предвиђен за то", каже Пашић.
Према његовим речима, наставник је аутономан, има сву подршку која му је неопходна и на њему је да процени. "Али пошто је 91 одсто непосредне наставе на видимо разлог за таквим стварима", рекао је Пашић.
А на основу резултата истраживања о вредновању наставе на даљину у основним школама формулисане су и препоруке.
Између осталог, треба обезбедити дигиталне ресурсе за рад наставника током реализације наставе на даљину, али и ученицима којима је то неопходно - обавезати школе да користе само једну платформу за учење на нивоу школе, осигурати да током хибридне наставе, у оквиру школске платформе за онлајн учење, ученици који нису тренутно у школи буду образовно ангажовани.
Коментари