недеља, 17.01.2021, 13:00 -> 15:26
Извор: РТС
Ко шиша корону – важи ли ово за фризере
Милош Турински из Инфостуда рекао је за РТС да је област трговине и продаје процветала, како на почетку кризе изазване короном, тако и надаље. Дефицитарна занимања су фризери, кувари, столари, ауто-механичари.
Милош Турински је рекао, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, да је смањена понуда послова и да је у марту и априлу забележен пад од 75 одсто.
Према његовим речима, година је завршена са падом од 15 одсто, око 6.000 огласа мање него 2019. године, било је више од 42.000 огласа за послове, односно могућности за конкурисање.
Говорећи о пословима који су процветали, Турински указује да је то област трговине и продаје, како за време кризе када је почела, тако је и даље то најтраженије.
Следећи су ИТ сектор, администрација, машинство и електротехника.
"И даље имамо дефицитарне позиције – у периоду када угоститељи не раде пуном паром, па и фризери када смо мислили да не раде и даље су као и кувари у дефициту, али недостају и столари, ауто-механичари", рекао је Турински.
Турински истиче да су фризери тражени већ годинама, тражени су и даље, на цени су и поред затварања и могу добро да прођу и буду плаћени.
Шта нуде послодавци
Турински указује да имамо разне послодавце, а оно што је основно је да се сви ухвате на оно што је у опису огласа – да ли су уговори на одређено или неодређено време и висина зараде.
"Увек се боље покаже боље оглас где се види висина зараде, што је информативнији оглас, веће су шансе да ће се пријавити квалитетнији кадар", рекао је он.
Указује да је највећи проблем што послодавци не дају повратну информацију – кандидати то оцењују и то је најслабије оцењена ставка приликом процеса селекције и регрутације – до 2, односно 1,95, повратак информације изостаје у преко 80 одсто конкурисања, што је велики број.
Послодавци морају да схвате да је то двосмерна комуникација, када је кандидат издвојио одређено време да конкурише, заслужује повратну инфомацију – нисте прошли даље у први круг.
Каже да је омогућен систем путем њиховог сајта да се у три клика пошаље повратна порука, али послодавци се полако уче.
"Од 2015. године проценат је био бољи, али ова година нас је вратила на проценат који смо имали раније", каже Турински.
Рад од куће
"Код нас је специфично тржиште, рад од куће није нови начин рада, то је епидемијска мера која је наметнута, послодавцима ће то омогућити да буду флексибилнији у периоду када будемо изашли из кризе, јер су имали прилике да виде да је рад од куће изводљив, да учинак остаје на задовољавајућем нивоу", истакао је Турински.
Говорећи о исплативости, каже да је изнајмљивање радног простора, и путовање запосленог од куће до посла, па и време да се спреми за посао, а са друге стране фирма која нема да улаже, већ да исплаћује плату остаје као једини трошак, тако да је јефтиније.
Према његовим речима, у марту и априлу су била хибридна радна места, нису била заувек, вратиће се запослени у канцеларије када се заврши пандемија.
Ефективност и мотивација – то је била табу тема послодавцима, нису могли послодаци да то измере, а сада су имали прилике да се увере да је и продуктивност на задовољавајућем нивоу.
Турински истиче да је продуктивност била као док су запослени били у канцеларијама.
Програмери су најпродуктивнији када се ради од куће, везани су за рачунар.
Говорећи о манама рада од куће, Турински каже да недостаје комуникација с колегама, да осетите тимски рад, неки осећају и пад продуктивности, ако су деца ту морају на два фронта да буду паралелно, што у канцеларији није морало – изазови су велики.
Највећи борци у овој пандемији су, како каже Турински, сектор туризма и угоститељство као и музичка индустрија.
Коментари