Градилишта раде пуном паром, градови се спремају за 4. мај - превоз по новим правилима
Министарка Зорана Михајловић рекла је за РТС да у понедељак почиње међуградски саобраћај и да је Министарство направило протоколе. Епидемиолози су припремили правила у односу на простор аутобуса - биће врата на која улазите и на која излазите. Правила ће бити усвојена на седници Владе, кроз одлуке. Свако градилиште које може да ради мора да ради, истакла је министарка.
Највећа градилишта у Србији, на којима се рализују најважнији инфраструктурни пројекти за Србију, нису стала све време епидемије, а од прекјуче се ради пуним капацитетом.
Поред тога, транспорт је у овом стању од виталног значаја, јер без превоза робе друмским, железничким, авио и водним саобраћајем, не би било ни намирница, ни сировина за привреду, ни медицинске опреме.
На неки начин, многи виде враћање међуградског и градског превоза као симбол попуштања и мера и вируса.
Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић рекла је, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, да је потпуно стао превоз путника и то је представљао основ мера.
Према њеним речима, у понедељак почиње међуградски саобраћај, Министарство је направило протоколе како ће то изгледати, а 8. маја креће градски превоз у Београду и Нишу - то је важно за људе који треба да се враћају нормалном животу.
Михајловићева каже да теретни саобраћај никада није стао, а у пуном капацитету су радила градилишта.
"То ће нам помоћи да економски лакше преживимо и што ће нам се дешавати у наредном периоду", рекла је она.
Каже да је ово тешка економска криза, не само здравствена. И људи се фазно враћају на посао.
Јавни саобраћај ће бити организован по предлогу епидемиолога за оне људе који морају да почну да раде.
"Биће много мање људи у аутобусима због мера, градови су спремни, одвојен је простор за возаче, путнике, важно је да међуградски саобраћај функционише без обзира да ли причамо о одређеним жариштима - свуда ће почети да функционише у складу са препорукама лекара", рекла је министарка.
Према њеним речима, епидемиолози су припремили правила у односу на простор аутобуса колико ће путника бити, биће врата на која улазите и излазите из аутобуса.
И Беовоз ће почети да функционише
Додаје да ће и "Беовоз" почети да функционише што је битно за људе и привреду - битно је да немамо близак контакт.
"Морамо и сами да будемо одговорни, није само ствар у правилима, треба да послушамо, јер је то начин да останемо здрави", истакла је Михајловићева.
Највећа је одговорност на свима нама, каже она и додаје да то што се неке мере релаксирају значи да идемо корак по корка ка нормалном животу.
Говорећи о авиосаобраћају, министарка каже да аеродроми у Београду, Нишу и Краљеву могу да почну са одређеним линијама од 18. маја, али да то мора да буде усклађено са другим државама.
"У ЕУ нема јасног договора када ће почети редовне линије. Аеродроми нису били затворени, ишли су по помоћ, обезбедили смо да се врати 15.000 наших држављана, редовне линије нису постојале, уколико Европа нема редовну линију биће договор са њима да ли је то 18. мај", указује Михајловићева и истиче да је Србија спремна што се тиче саобраћаја али да мора да коориднира активности са светом.
Сви извођачи су наставили радове
Радови нису стали на градилиштима. Она каже да је дата препорука да уколико постоји заштитна опрема будући да се ради напољу - да се наставе радови.
Према њеним речима, сви извођачи су наставили радове, било да су у питању велики пројекти као Моравски коридор, ауто-пут Семска Рача-Кузмин, било да су у питању неке мале рехабилитације - деоница Батровци-Кузмин је завршена у време пандемије.
"То за нас значи мањи пад БДП-а у наредним месецима, јер грађевинарство и саобраћај дижу привредни развој", истакла је министарка.
Каже да нема продужења рокова за издавање грађевинских дозвола.
Током ванредног стања пробијен је тунел Чортановци на делу брзе пруге Београд-Будимпешта. Михајловићева каже да је то најтеже градилиште на територији Србије, раније је то била Грделица.
Према њеним речима, деоница Стара Пазова - Нови Сад који ради руска компанија представља најтежу деоницу на брзој прузи и уопште финансијски и конструктивно.
"То није само тунел који је пробијен то је и вијадукт који се ради - најдужи и највећи вијадукт у овом делу Европе који се завршава и ми ћемо следеће године у септембру најкасније у октобру од Београда до Новог Сада ићи за 25 минута брзим возом, а 32 односно 33 минута возом који ће стати на неколико места", рекла је Михајловићева.
Министарка је рекла је да се планира и брза пруга од Београда до Ниша, од 200 километара на сат.
"Направљено је мало померање да би се обезбедио новац здравству", закључила је Зорана Михајловић.
Коментари