Српски укуси освајају Кину – отворена прва продавница домаћих производа у Сјамену
У кинеском граду Сјамену отворена је прва српска продавница. Купцима из Кине на једном месту доступне су домаће ракије, вина, џемови, мед и бројни прехрамбени производи. Према речима министарке привреде Адријане Месаровић, у плану је да се концепт продаје прошири и на друге градове. Истовремено, кинески малопродајни ланац Сишан у Сјамену почео је са продајом 75 српских производа. Са "Сјамен ерлајнсом" настављени су преговори да се домаћи производи нађу на летовима те авио-компаније.
Ноте српског вина изненадиле су га на сајму инвестиција и трговине у Сјамену пре три године и подстакле да истражује српске производе доступне у Кини.
Је Шиванг данас води продавницу на чијим је полицама искључиво оно што носи ознаку "произведено у Србији"“. У успех, каже, не сумња.
"Након низа међусобних посета високих званичника Србије и Кине отишао сам у Београд на 'Винску визију' како бих испробао једно по једно вино и одабрао производе. Овде су јако популарни вино и ракија, од хране највише се продају мед и џемови. Кинези још нису упознати са тартуфима из Србије, али много им се допадају производи направљени од 100 одсто воћа", рекао је Је Шиванг, званични увозник српских производа.
Ракија је, каже, веома занимљив производ.
"Имамо један бар у Сјамену чији је власник од мене почео да купује ракију за коктеле и направио успешну причу. Коктел са ракијом је ушао у три најпродаванија производа из његовог менија", рекао је Је Шиванг.
Нови контејнери робе крећу половином новембра
Врата продавнице свечано су отворена у присуству српске и кинеске делегације.
И то није једино место где се може наћи српска роба. Кинески малопродајни ланац уврстио је у сталну понуду 75 производа осам произвођача. На рафовима је први контингент робе, нови контејнери крећу половином новембра. Из Србије с љубављу - то је слоган под којим се српски брендови представљају кинеским купцима.
Министарка привреде Адријана Месаровић изјавила је да су имали разговоре са њиховим менаџментом да их анимирају да се српски производи нађу у свим њиховим продавницама имајући у виду колико продавница имају само у овој провинцији, а они су доступни на територији читаве земље.
"Ово је једна од најпрометнијих локација када је у питању њихов маркет и одатле су с намером и кренули. Они су апсолутно ценовно конкурентни у односу на кинеске произвођаче, али и на неке друге произвођаче које ова кинеска компанија увози. Оно у шта сам их ја уверила, а они ће у кратком року сами схватити, јесте да је српска роба квалитетна", рекла је Месаровићева.
Истакла је да очекује да ће спољна трговина са том провинцијом расти и додала да је циљ да Србија буде заступљенија у трговинским ланцима других провинција.
Српска кућа требало би да буде отворена идуће године
Да Србија буде још видљивија у провинцији Фуђијен на југозападу Кине, задатак је Српске куће која би требало да буде отворена идуће године.
Место где се гради Српска кућа није случајно одабрано. Налази се на обали Јужног кинеског мора и то тачно код међународног јахтинг клуба где се дневно на брод укрца до 8.000 кинеских туриста. Свако ко буде купио карту за брод, добиће и улазницу за српску кућу.
Није ни Сјамен случајно одабран као полазна тачка за системски улазак у кинеске продавнице. У њему се Србија готово деценију представља на сајму трговине. Уједно је и омиљена домаћа туристичка дестинација Кинеза.
У Сјамену централа "Зиђина"
Данијел Николић, представник "Института за појас и пут", изјавио је да је Сјамен град који има шест, шест и по милиона становника, што по својој бројности одговара нашој држави готово у целости и да се ту налази централа "Зиђина".
"И као што на територији Борског округа ретко ћете пронаћи породицу која нема неке везе са 'Зиђином', исто тако и баш овде у Сјамену, готово сви становници имају неке везе са Зиђином и локални медији су пуни вести о компанији. Што самим тим значи да су пуни вести о Републици Србији и успесима које је 'Зиђин' постиже у нашој земљи", рекао је Николић.
Српском кућом управља "Институт за појас и пут" са задатком да повеже привреду, културу и младе Србије и Кине. Корак ка томе је Споразум о стратешком партнерству између Института и кинеске "Сишајн групе" за пласман српских производа, али и промоцију Србије као туристичке дестинације кампањом у малопродајном ланцу.
Коментари