Транспорт "од поља до полице" – шта је све потребно за интегрисани ланац снабдевања
Србија има неограничене могућности када је реч о интегрисаном ланацу снабдевања од речног, железничког, друмског транспорта до сладиштења и логистике. Српске компаније предњаче у тој области и најављују велике инвестиције у земљи и региону, а многе су већ сада регионални лидери, закључак је треће националне конференције о интер-модалном транспорту.
Србија улаже доста у саобраћајну инфраструктуру, а ништа мање је не прате и приватне компаније које граде дистрибутивне и логистичке центре.
Раст привредне активности захтева и развој логистике, посебно у железнички транспорт попут пруге ка Мађарској.
"Има довољно робе, а ми не гледамо само робу него и инвестиције. Србија је постала дестинација великих инвестиција, па су нама клијенти велике глобалне компаније које су дошле да инвестирају у Србију тако да ми превозимо њихов материјал који се производи и онда извозимо у друге земље“, каже Ерик Кошута из компаније "Драгон Меритајм Кина“
За интегрисани саобраћај по принципу од поља до полице, стручњаци кажу да је неопходан потпуно аутоматизован ланац снабдевања.
То се односи и на образовање кадрова и изазове зелене агенде. Један од услова су инвестиције државе које су видљиве у градњи ауто-путева, пруга, лука.
"С друге стране, наравно, имате инвестиције од свих комерцијалних играча у ланцу снабдевања. Ми смо на овом догађају данас најавили највећи инвестициони циклус у историји Нелта, где у следеће три до четири године планирамо значајне инвестиције у нову логистичку инфраструктуру на тржиштима Србије, Македоније, Црне Горе, Босне и Херцеговине на тржишту Замбије“, наводи Дарко Лукић, генерални директор "Нелта“.
Логистика значи и практичне уштеде. Многе компаније више немају соспствени возни парк.
“Бамби је одлучио да комплетно аутсорсује услуге транспорта и логистике. Нема своја превозна средства. Користи услуге екстерних логистичара и то значајно смањује дестинама процената трошкове у пословању", објашњава Горан Поповић из "Бамбија".
Пандемија короне убрзала је одлуку многих произвођача да приближе производњу са Далеког Истока, што је на време увидела и наша земља.
Зато ће интермодални терминали за претовар робе бити све значајнији, као и образовање младих којима се пружа шанса да преко наших компаније не раде само у региону већ и на тржишту јужне Африке.
Коментари