Сајам у Шангају – српска вина и ракије траже место на кинеском тржишту
Србија наставља наступ у Кини. Уз представљање на Међународном сајму увоза, промовише српска вина и ракије на сајму "Провајн" у Шангају.
Дегустација пића је саставни део посла Ли Шухеја. Иако је годинама увозник, први пут проба српска вина и ракије.
"Пробао сам алкохол из многих земаља, ово ми се јако допада. Отишао бих у Србију да пробам још, велика је вероватноћа да ћу и сада нешто купити", каже Ли.
У вероватноћу, али и у квалитет, уздају се српски произвођачи који траже место на кинеском тржишту. Увозници пажљиво бирају етикете на највећем кинеском сајму вина и жестоких пића.
Конкуренција је велика – 668 излагача из 32 државе и региона. На српском штанду представља се 17 винарија и дестилерија.
Винарија из Орашца премијерно у Шангају
Премијерно у Шангају је једна винарија из Орашца. Овог лета направила је прве кораке у Кини – од 70.000 флаша, колико годишње произведе, извезе један-два одсто.
Уверени су у бољи резултат, јер Кину виде као тржиште са највећим потенцијалом.
"Где је та култура вина у изузетном развоју, где има квартова у којима људи излазе искључиво да пију вина. Шангај је добар улаз за тржиште, јер се овде креирају трендови за остатак земље", каже винар Дарко Матијашевић.
Споразум о слободној трговини винарима иде наруку
Произвођачима наруку иде и споразум двеју држава о слободној трговини којим ће у наредних пет година бити укинута царина за вино, у наредних десет и за ракију.
Данијел Николић, помоћник Генералног секретара Владе истиче да је Србија добро позиционирана као земља, као бренд, и када се ради о другим робама.
"Успели смо да изградимо на кинеском тржишту препознатљивост квалитета, који се повезује са именом наше земље", додаје Николић.
После наступа у Шангају, винари настављају са промоцијом на домаћем терену.
Друга "Винска визија Отвореног Балкана" одржава се од 16. до 19. новембра у Београду.
Коментари