Читај ми!

За неколико објава на друштвеним мрежама може се зарадити просечна плата, али није све тако једноставно

Готово пет милијарди људи користи друштвене мреже, показују истраживања. За нешто више од деценије, прешле су пут од разбибриге до прилике за добру зараду. Она зависи углавном од броја пратилаца, просечног броја објава и прегледа и квалитета садржаја. Чак и ако нисте међу најпопуларнијима, само за неколико објава или постова можете да зарадите просечну плату.

Људска пажња у ери друштвених мрежа доживљава се као роба. Велика популарност, брза и лака зарада путем друштвених платформи, сан је многих младих.

"Инфлуенсери се баве неком темом, да ли су то путовања, кување, музика, мода и тако даље. Разни брендови желе да сарађују са њима и склапају уговор за сарадњу. Буквално, као што на телевизији плаћају рекламе, тако плаћају њима да промовишу нихов бренд", објашњава едукатор за бизнисе Вера Стевановић Лудус.

Инфлуенсер Марко Маријоковић истиче да је проблем што има превише инфлуенсера који пропагирају, како каже, "све и свашта" на својим каналима.

олако се кристалише пут и већ имамо неке људе који су у тој бранши, да тако кажем, најјачи. Мислим да и даље код нас у земљи људи нису свесни потенцијала друштвених мрежа", каже Маријоковић.

Све чешће се на друштвеним мрежама уз објаве може видети ознака "спонзорисано". У неким земљама то је и законаска обавеза. Маркетиншке агенције препознале су популарност инфлуенсера и често их ангажују у рекламним кампањама.

"Свако ко би желео да вас ангажује гледа како вам је уређена страница, док то није био случај пре пет или шест година. И мењају се трендови. Некада су људи волели да гледају краће клипове, па дуже клипове, сада су опет у моди краћи клипови, до једног минута", кажу Никола Тришић и Никола Миленковић, на друштвеним мрежама познати као "Крушевац гето".

И наизглед једноставан начин за зараду има мане

Друштвене мреже су добро место и за промовисање производа због директног контакта са купцима, па их мали и средњи привредници често користе како би повећали обим посла.

"То су људи који су понудили своје услуге и производе директно људима који су ту. Да ли је то неко ко има производе, прави домаћи џем, ручно прави керамичке шоље или џемпере, па су то понудили људима директно на мрежи. Не морају више да траже начин да уђу у велике ланце и маркете", објашњава едукатор за бизнисе Вера Стевановић Лудус.

Наизглед једноставан, а добар начин за зараду има мане. У тренутку можете изгубити репутацију коју сте годинама градили ако вам неко хакује налог или вас сама платформа окарактерише као непожељног корисника. Заблуда је да профил може на брзину да се развије и донесе велику зараду.

"Зарада на друштвеним мрежама није лака. Ја ту предрасуду разбијам јер људи мисле да је зарађивање на друштвеним мражама, преко ноћи да се дешава и да људи могу нагло да почну да зарађују. Ми смо генерално као људи склони манипулацијама, верујемо да су неке ствари могуће преко ноћи - да лакше смршамо и да брже смршамо и да, најважније, брже зарадимо нешто", истиче Маријоковић.

Фокусирајте се више на садржај, а мање на зараду, добро истражите област коју представљате на мрежама и будите стрпљиви и упорни, неки су од савета наших саговорника.

понедељак, 03. јун 2024.
19° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије