"Опел" чека помоћ државе

"Опел" принуђен да затвори три фабрике у Европи и без посла остави 11.000 радника. Још увек није постигнут договор на који начин ће немачка влада помоћи том аутомобилском гиганту. Руководство "Опела" затражило између три и четири милијарде евра директне помоћи.

Још нису договорени услови под којима ће Немачка помоћи "Опелу" да изађе из кризе, док истовремено "Џенерал моторс", у оквиру кога послује "Опел", понавља да ће бити принуђен да затвори своје три фабрике у Европи и без посла остави 11.000 радника, преноси "Дојче веле".

"Помоћи ћемо да се спасу радна места али, на жалост, још нисмо постигли договор", рекла је немачка канцеларка Ангела Меркел у редовном недељном обраћању нацији.

На последњем у низу састанака са немачким министром привреде Карлом Теодором Гутенбергом, који је одржан у петак, руководство "Џенерал моторса" обећало је да ће прилагодити свој план за спасавање који је влада претходно одбила као неодговарајући.

"Мора бити промењен сам концепт тог плана за спасавање", објаснила је немачка канцеларка и обећала да ће учинити све што је у њеној моћи да се пронађе решење, прихватљиво за 25.000 радника "Опела".

Потребна директна помоћ

Руководство "Опела" затражило је 3,3 милијарде долара државних гаранција, али стручњаци сматрају да је за спас тог аутомобилског гиганта потребно далеко више.

Према тврдњама недељника "Шпигел" који излази сутра, план руководства "Опела" предвиђа затварање погона у Бохуму у западној Немачкој, у Ајсенаху у источном делу земље и фабрике у Антверпену на северу Белгије.

Са 11.000 људи који би у том случају остали без посла, челни људи "Опела" сматрају да би уштедели око 949 милиона евра, наводи немачки лист.

Алтернативно решење наводно је отпуштање "само" 3.500 људи, али уз истовремено смањење плата за оне који буду остали.

Недељник "Фокус" наводи да "Опел" тражи у ствари четири милијарде евра директне помоћи, а не 3,3 милијарде у гаранцијама, као што је то раније било објављено. Лист тврди да "Опел" у немачку државну касу не плаћа ни један цент и да сав профит одлази у Детроит.

Аналитичари упозоравају да се, приликом доношења одлуке о помоћи немачке државе "Опелу", мора водити рачуна о комплексној власничкој структури успостављеној између немачке фабрике аутомобила и седишта компаније у Детроиту.

Берлин брине и то да би помоћ "Опелу" могла да заврши у Сједињеним Америчким Државама. Као једна од последњих, стиже изјава немачког министра унутрашњих послова Волфгана Шојблеа, који је у петак предложио да "Опел" размотри могућност да оде у стечај, подсећајући да то не значи и банкрот.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. октобар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи