Како су српске млекаре прокрчиле пут до Кине
Сертификате за извоз млечних производа у Кину добили су "Млекопродукт" у Зрењанину и "Млекара Уб". Након меса, сојиног и сунцокретовог уља, вина и воћа, на списку извозних артикала у ту земљу наћи ће се млеко за бебе и сиреви.
Пре него што су добили сертификат за извоз у Кину, зрењанински "Млекопродукт" је морао да усклади стандарде пословања у погону и свих 400 фарми са којих откупљује дневно до 120.000 литара сировог млека.
Захваљујући тим улагањима компанија ће моћи да настави са редовним снабдевањем домаћег и тржишта у окружењу, уз посао који јој следи на кинеском тржишту.
"То су инвестиције које су преко два милиона евра које су у последње три године пласиране у ову компанију, и самим тим препознати су од стране ветеринара кинеских који су долазили у Србију", наводи директор "Млекопродукта" Андреј Беслаћ.
Од шест фирми из Србије које су се кандидовале за извоз производа од млека у Кину сертификат су добиле две, са могућношћу продужетка након четири године. У Привредној комори наводе да Кина има протоколе који се морају испунити.
"Стандарде квалитета које захтева и Евроспка унија, тако да свако ко испуњава стандарде за Кину испуниће стандарде за Европску унију и биће му много лакше да извози убудуће за Европску унију не само за Кину", истиче Предраг Станков из Регионалне привредне коморе Зрењанин.
У микроекономском смислу корист од извозних послова имају и грађани.
"Ако се извезе сир за милион евра, то значи да ће тих милион евра доћи у Србију, повећаће се фонд девиза и тако ће доћи до стабилизације или чак и пада курса", наводи економски аналитичар Далибор Бубњевић.
Прошле године вредност прехрамбених производа које смо продали Кини била је 10,5 милиона долара, наводи економски аналитичар Бранислав Гулан и то је свега 0,3 одсто од укупног извоза који оствари Србија, а који у сектору хране износи 3,6 милијарди долара.
Коментари