субота, 21.12.2019, 07:28 -> 13:55
Извор: РТС
Аутор: Драган Милутиновић
Удруживање "Фијата" и "Пежоа" – тектонски поремећај на тржишту
Спајање "Фијата" и "Крајслера" са "Пежо-Ситроен-Опел" корпорацијом изазваће тектонске поремећаје на тржишту и производњи аутомобила у Европи. Тиме се ствара моћна корпорација која ће моћи да парира "Фоксвагену", "Рено-Нисан" и "Тојота" корпорацијама које годишње произведу преко 10 милиона возила на скоро свим континентима.
Очигледна је жеља Европљана да се преко "Крајслера" докопају и богатог америчког тржишта, али то ће бити мало теже с обзиром на Трампову политику да само оно што је поизведно у Америци не подлеже таксама.
Биланс снаге у комбинованој групи биће политички осетљива тема и у Француској и Италији као њеном новом менаџменту.
Нови шеф, португалац Таравез, тражи годишњу уштеду од 3,7 милијарди евра.
Иако су се произвођачи аутомобила обавезали да неће затворити ниједну фабрику, Рим и Париз покушаће да заштите радна места и преко њихове домаће производне базе.
"Новац и профит деоничара немају боју ни мирис. Ми смо спремни све да радимо као и до сада, а кинеске паре само нам дају већу слободу да експериментишемо са новим технологијма", рекао је Карлос Таравез.
Финансијска једначина у спајању ПСА и ФЦА 50-50 акција чини равнотежу снага.
ФЦА треба да исплати новчану дивиденду у износу од 5,5 милијарди евра својим акционарима пре него што се посао склопи. Томе треба додати да су кинески инвеститори већ одавно власници 49 одсто акција ПСА групације која је купила "Опел".
Све одлуке у вези са извршним директором доноси Управни одбор "невека", рекао је Таварес новинарима, уз напомену да је ствар била преурањена за било какве закључке.
Треба времена да се се размрси улога сваког бренда појединачно. Кинески инвеститори су направили добре резове, прво у "Ситроену" и "Пежоу", а то се наставило и са "Опелом".
Довољно је рећи да све платформе за аутомобиле "Опел", мењачи и мотори, долазе из "Пежоа" или "Ситроена". Са "Фијатом", кажу аналитичари, биће можда другачије, али ће електро-платформе бити исте, као и добављачи батерија за електро-возила.
"Ми сматрамо да не треба свако појединачно да улаже у свој развој, то је много скупо. Узмите, на пример наш, веома успешан посао са 'Опелом', сви њихови модели ће се базирати на ПСА платформама и већи део мотора ће бити исти. Око електричних аутомобила тек правимо уштеду, а са 'Фијатом' разрађујемо планове око платформи и дизајна. Ниједан бренд неће изгубити на оригиналности", истакао је Таравез.
Иза свих аквизиција у Европи стоје Кинези. Kупили су десет одсто "Мерцедеса", цео "Смарт", "Волво". На њиховој листи је био и "Саб" и "Ровер". Наравно, ту је и новотворени конзорцијум "Фијат-Крајслер" и "Пежо-Ситроен-Опел".
Они желе контролу над свим што се дешава и у производњи ауто-делова у Европи. Није ни чудо што су код нас поставили највећу фабирку гума, а у Баричу праве погоне за производњу турбина за возила у милионима комада.
То може бити велика шанса и за нашу фабрику у Крагујевцу која има капацитет за склапање и испоруку 300.000 возила годишње.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар