"Лидл" заоштрио борбу за купце
Компанија "Лидл Србија" отворила је још три продавнице – у Београду код Аде Циганлије, у Крушевцу и Панчеву. Од отварања првих 16 прошло је мање од месец дана, а већ се види утицај – конкуренција се пробудила и борба за купца је постала озбиљнија. Десет највећих малопродајних ланаца држи 55 одсто тржишта Србије, и мораће да мањају начин рада да не би имали дугорочну штету, процењују стручњаци.
Према нивоу прихода, највећи део српског тржишта, чак 21 одсто, заузима холандско-белгијски "Делез" кроз продајну мрежу "Макси", "Темпо" и "Шоп енд гоу". На другом месту је хрватски "Меркатор Србија", који преко "Идее", "Роде" и "Меркатора" покрива 16 одсто домаћег тржишта. Чини се да се конкуренција дуго и темељно спремала за долазак "Лидла" и да су попусти већи него раније.
Просечна вредност фискалног рачуна у малопродаји у Србији износи 450 динара.
"'Лидл' се обраћа свим потрошачима. Наш циљ је да понудимо најповољнију потрошачку корпу у Србији, што значи да, када потрошач дође и купи оно што уобичајено купује, потроши мање новца него што је то чинио раније", истиче Мартина Петровић из "Лидла Србија".
Велики трговински ланци не желе да коментаришу конкуренцију и не откривају прецизно наредне потезе.
"Остајемо доследни нашој стратегији. Наши купци су навикли да их у нашим радњама очекује широк асортиман производа по приступачним ценама, као и пружање врхунске услуге сваког дана", каже Милица Поповић из "Делеза Србија".
"Меркатор С" није хтео да се огласи овим поводом. Незванично сазнајемо да се о промени власника воде разговори. То ће се десити по завршетку приче са "Агрокором". За његово преузимање највише су заинтересовани холандски "Шпар" и британски "Теско".
"Лидл" је у Србију донео нови концепт продаје, што ће натерати остале да се боље и јасније профилишу.
"Очекујем да значајно активирају потенцијал на нивоу своје трговинске марке, посебно у домену премијум сегмента трговинске марке, чиме ће директно одговорити изазовима приватне робне марке 'Лидла'", оцењује проф. Зоран Богетић са Економског факултета у Београду.
"Лидл" је до сада у Србији отворио 19 продавница. "Делез" их има 22 пута више, а "Меркатор С" је у предности 18 пута. Комисија за заштиту конкуренције процењује да ће немачки дисконтер у Србији имати тржишни удео од пет до седам одсто.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 15
Пошаљи коментар