Читај ми!

Од 2015. модернизација пруге Београд–Будимпешта

Модернизација пруге Београд - Будимпешта очекује се 2015. године, каже министар саобраћаја Александар Антић. Вредност радова у Србији требало да буде максимално 880 милиона евра, навео Антић. Део пруге биће финансиран из руског кредита, а део из ИПА фондова.

Министар саобраћаја Александар Антић изјавио је да се модернизација пруге Београд-Будимпешта, у сарадњи с Кином, очекује се 2015. године.

Након састанка радних група Србије и Кине за тај пројекат, Антић је новинарима рекао да ће 2014. године бити израђен идејни пројекат који ће показати и колика је цена инвестиције.

"По садашњим проценама, за достизање брзине до 200 километара на сат потребно је издвојити 350 милиона евра на деоници Нова Пазова–Нови Сад и више од 500 милиона евра за део од Новог Сада до границе са Мађарском", рекао је Антић.

Министар саобраћаја је прецизирао да би вредност радова у Србији требало да буде максимално 880 милиона евра, а у Мађарској два пута више од тога, јер је стање тог дела пруге лошије него у Србији.

Антић је рекао да је идеја да се модернизација пруге финансира из фонда од 10 милијарди долара, који је Кина издвојила за инфраструктурне пројекте у 16 земаља Средње и Источне Европе.

Министар је истакао да је за Србију, због високог јавног дуга, битно да повлачење новца из кредита буде у годинама када се обезбеди већи раст БДП.

По његовим речима, изазов за тај пројекат је то што се за део од Нове Пазове до Новог Сада идејни пројекат ради у сарадњи са Русијом и требало би да се финансира из руског кредита, а за део до границе с Мађарском у току је израда идејног пројекта који се финансира из претприступних фондова ЕУ (ИПА фондови).

"Потреба и захтев Србије је да пруга буде и за путнички и за теретни саобраћај да бисмо били конкурентни у саобраћају на Коридору 10, пошто Румунија и Бугарска озбиљно инвестирају у Коридор 4", рекао је Антић.

Амбасадор Кине у Београду Џанг Вансје је казао да је уверен да ће кроз подршку Кине, Мађарске и Србије, бити реализован тај пројекат, као прва железничка пруга у Европи изграђена у сарадњи са Кином.

Амбасадор је најавио раст сарадње Кине и Србије у инфраструктури. Споразум о модернизацији пруге постигнут је крајем новембра на самиту у Букурешту, а потписали су га премијери Србије, Мађарске и Кине.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. октобар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи