Читај ми!

Гужва на небу изнад Персијског залива

На недавној ваздухопловној изложби у Дубаију наручено путничких авиона за више од 200 милијарди евра. За подручје око Персијског залива купљене стотине летелица, а ово је и потенцијално тржиште за још око пет хиљада авиона у наредних 20 година. Има ли на небу довољно места?

Оборени су сви рекорди на недавној ваздухопловној изложби у Дубаију - наручено је путничких авиона за више од 200 милијарди евра. Највећи купци су авио-превозници из земаља око Персијског залива који купују стотине летелица, а процењује се да су потенцијално тржиште за још око пет хиљада авиона у следећих 20 година.

На небу изнад Уједињених Арапских Емирата прошле године било је око 740.000 летова, за две године очекује се око 900.000, а до 2020. премашиће милион.

Расте број летова и у суседним земљама. Све се дуже чека на полетање и слетање и нема сумње да је загушење у ваздушном саобраћају највећи изазов за ваздухопловне власти и превознике у том региону.

"Што се тиче гужве на небу у том делу авио-индустрије, контроле и планирања саобраћаја, развијају се и технологије и процедуре. Тако да, ако упоредите данашње летење са летењем од пре двадесетак година, видећете колико је на небу гушће, што говори и статистика", рекао је Давор Мишељић, извршни директор за саобраћај "Ер Србије". 

Технологија није проблем, јер већина земаља у региону има врхунске системе за контролу саобраћаја. Ербасови стручњаци саставили су, међутим, извештај са више од 50 препорука за бољу организацију ваздушног простора. Емиратске ваздухопловне власти кажу да на основу тога морају да донесу тешке одлуке.

"У овом делу света су земље и владе много уложиле у инфраструктуру - имате сјајне аеродроме са сјајним бесцаринским продавницама, а путници имају одличну могућност да преко њих путују с краја на крај света", рекао је потпредседник "Боинга" Ренди Тинсет.

Највећу улогу у развоју региона око Персијског залива у центар света за ваздушни саобраћај има географија - нема бољег положаја у светској економској поставци у 21. веку. Кина, Индија и афричке земаље много су ближе ако се путује из Емирата, него из неке европске земље.

"Технолошки, авиони су напредовали, мотори су напредовали, тако да са овог региона који је географски позициониран ту где јесте, можете да у једном лету дохватите и Аустралију и Северну и Јужну Америку, и све између", каже Давор Мишељић.

Осим географије, развој ваздушног саобраћаја подстиче жеља тог дела света да унесе разноврсност у економије и учини их мање зависним од нафте, чији извори ипак нису вечити.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 21. октобар 2024.
10° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи