понедељак, 09.12.2013, 08:30 -> 13:08
Криза закочила ауто-индустрију
Продаја аутомобила у Србији пала за 60 одсто ако се упореди са 2008. годином, која се узима као репер. "Шевролет" од 2016. године планира да напусти тржиште Старог континента и бољи пласман са много мање ризика и трошкова да потражи у Азији и Америци, сазнаје РТС.
У првих 10 месеци ове године у целој Србији је продато свега 16 хиљада аутомобила, што је, тврде увозници, историјски минимум. До сада је у овој грани привреде од почетка године 10.000 радника изгубило посао. Лоша продаја је не само код нас већ и у читавој Европи. Тржишта у Француској, Португалији и Италији бележе за трећину мању продају што је условило да ће неки велики произвођачи, као на пример "Шевролет", од 2016. године напустити тржиште Старог континента и бољи пласман са много мање ризика и трошкова потражити у Азији и Америци, сазнаје РТС.
Криза из Европе прелила се и на наше тржиште. Резултати продаје су из године у годину све слабији, а увозници кажу да без интервенције државе неће бити даљих помака у продаји. Продаја је пала за 60 одсто ако се упореди са 2008. годином, која се узима као репер.
Председник Удружења увозника Србије Милош Петровић каже да је око 10.000 људи у ауто-бизнису остало без посла, што директно кроз мрежу овлашћних продаваца и сервисера, што кроз продају додатне опремње и резервних делова.
"Нажалост, ни једнострана субвенција која је дата 'Фијату' није дала резултате. Једва 3.000 аутомобила домаће производње продато је у првих 10 месеци, што је трећина од резервисаних на сајму аутомобила", рекао је Петровић.
Феномен тржишта се огледа и у томе што најлуксузнији аутомобили најлакше нађу купца, а највећи пад је у средњој и нижој класи где се искључиво купују аутомобили до 10.000 евра. У тој класи до 10.000 евра домаћи фијат "500Л" и поред субвенција изгубио је тржишну утакмицу од чешке "Шкоде", која је продала скоро 1.000 возила више од крагујевачке фабрике.
"Како су дошла кризна времена купци све више рационално купују аутомобиле, а самим тим много су информисанији", рекао је Душан Цинцар из "Ауточачка".
Увозници су већ неколико пута предлагали да се продаја поправи уз помоћ система "старо за ново". У међувремену су им укинуте све субвенције за еколошке аутомобиле.
Душан Вукасовић из "Верано моторса" каже да се поново размишља о увођењу таквих субвенција.
"Очекујемо да друштвена заједница препозна могућност да помогне оном ко легално вози аутомобиле и ко води рачуна о највишим еколошким нормама и стандардима", каже Вукасовић.
Највећа опасност лежи у томе да велики произвођачи преселе своја представништва из Србије.
Своје активности своде на ниво канцеларија и све битније службе измештају у околне земље, а отпуштају наш већином висококвалификовани кадар, који тешко налази посао у овој бранши.
Послују са домаћим дилерима који морају унапред да купе возила, што нас по типу пословања враћа у деведесете, кажу у Удружењу увозника.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 7
Пошаљи коментар